חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עזרה בתכנון טיול לדנמרק? השאירו פרטים 👇

המדינה הסקנדינבית המדהימה ביופיה היא אחד מהיעדים הידידותיים ביותר עבור משפחות עם ילדים. ניתן למצוא פעילויות לטווח גילאים רחב, כאשר לרוב הכניסה למוזיאונים עבור ילדים מתחת לגיל 18 היא חינם. 

בדנמרק אנספור פארקי שעשועים, טירות מהאגדות, משחקיות, פעילויות בחיק הטבע. תוכלו לטייל בנופים מדהימים, הליכה לאורך חופים מרהיבים, לעשות פיקניקים בטבע, לבקר בתערוכות אמנות, לבקר במוזיאונים ופארקי הרפתקאות שיעניקו לילדיכם חוויה מלמדת ומאתגרת שכלית וגם פעילות ספורטיבית.

ילדיכם ילמדו על תקופות היסטוריות עתיקות, ירכשו ידע רב במדע, היסטוריה ויהנו מסדנאות ציור יצירתיות במיוחד. בדנמרק ילדיכם יוכלו ללטף חיות, לראות מוזיאונים פתוחים תחת כיפת השמים ויראו הצגות על פי ספרי אגדות של סופרים דנים מפורסמים  ועוד שלל הרפתקאות ופעילויות לכל המשפחה. 

במאמר זה נסקור לכם את המקומות הכי מומלצים לבלות בדנמרק עם ילדים, מה כדאי לראות, מתי כדאי להגיע, איזה אטרקציות מומלצות עם ילדים והיכן ניתן להיכנס איתם בחינם.

דנמרק עם ילדים

רשימת המלצות לטיול עם הילדים לדנמרק

Thingbæk limestone mine  בכתובת Røde Møllevej 4 Thingbæk, 9520

אם אתם מחפשים חוויה משמעותית, סעו מתחת לאדמה אל מכרה הגיר הישן Thingbæk (מתחת למרכז Rebild). כאן תמצאו את מוזיאון הפסלים היחיד מסוגו בעולם בתוך מכרה גיר ותוכלו לראות אפילו עטלפים.  לאחר הביקור מוזיאון תצאו אל נוף יפה של יער רולד סקוב. 

Tivoli Gardens– בכתובת  Vesterbrogade 3, 1630 København

פארק שעשועים וגן בלב קופנהגן מאז 1843, הלונה פארק הדני מציע שלל פעילויות למשפחה, מופעים ואירועים מוזיקליים, מתקנים בכל דרגות הקושי לכל המשפחה, מספר קרוסלות, מכוניות מתנגשות, סירות, בפארק יש מספר רכבות הרים , רכבת הרים מעץ, מומלץ לעלות לרכבת ההרים המפורסמת The Demon ולמגדל הפחד (מתקן עגול שמתנשא לגובה של כמה עשרות מטרים).

עוד מתקן מומלץ הוא התיבה המעופפת" (Flying Trunk) על שם אחת מאגדותיו של אנדרסן. זהו מסלול במנהרה חשוכה המדמה מערה וצופים בסצנות מתוך אגדותיו של אנדרסן. אחד מהפארקי שעשועים העתיקים בעולם, כאשר פארק יורודיסני נבנה בהשראתו.

בפארק יש גם גן פרחים קסום, עשרות מסעדות שונות. בערבים מתקיימים בפארק מופעים ואם ייזדמן לכם להיות בארועים מיוחדים תוכלו לחזות במופעי זיקוקים מרהיבים.

Den Fynske Landsby בכתובת Sejerskovvej 20, 5260 Odense S

המקום ההיסטורי הזה מציע לכם לחזור לאחור בזמן אל כפר מאמצע המאה ה -19 ולראות את המקום שנתן השראה לאגדות שנכתבו על ידי הנס כריסטיאן אנדרסן. במקום יש בתי חווה העשויים מעץ,שחקנים בתלבושת היסטורית שיכניסו את ילדיכם לאווירה.

הילדים לומדים כיצד האיכרים הכינו את שדותיהם במחרשה רתומה לסוס, רואים אווזים ועוד שלל פעילויות. ילדים מתחת לגיל 17 נכנסים בחינם.

Natural playgrounds בכתובת Strandvænget 1, 5800 Nyborg

שפע של מגרשי משחקים בטבע, מומלץ לעשות במקום פיקניק אחד מהמומלצים הוא Sansehaven בניובורג, מגרש משחקים ענק שנועד לפתח מיומנויות מוטוריות ולעורר את החושים. יש גם פינת ליטוף עם שלל חיות המשק, תרנגולות, עזים וארנבות.

Brændegårdshaven בכתובת Højevejen 4, 3740 Svaneke

הפארק הידוע יותר בשם ג'ובולנד, הוא פארק שעשועים ידידותי למשפחות באי, מדובר במגרש משחקים ענק, פארק מים ופארק בעלי חיים. תוכלו לעלות לקרוסלה הוותיקה ביותר המופעלת בדנמרק, הילדים יקפצו בטירה קופצנית או ינסו את המגלשות. 

GoMonkey בכתובת Søndermarken, 2000 Frederiksberg, Vandtårnsvej 55, 2860 Søborg,

לצערנו בניגוד לשם, אין במקום קופים, אבל הילדים שלכם יכולים לעלות ולקפץ  למסלולי מכשולים רבים ושונים, עם גשרי חבלים וכבלים, מגובה חצי מטר עד 15 מטר, בהתאם לגובה, גילם וניסיונם של המשתתפים. 

Hammershus Center בכתובת Slotslyngvej 9, 3770 Allinge

חורבת טירת האמרשוס הגדולה ביותר בצפון אירופה, עוד משנת 1200. המקום מתאים לכל המשפחה, תוכלו ליהנות מהנופים הפנורמיים היפים של האי והים, מתערוכת המוזיאון אודות ההיסטוריה של הטירה. מרכז המבקרים הוא ללא תשלום, אך גובים דמי חניה.

Tirpitz Museum בכתובת Tirpitzvej 1, 6857 Blåvand

הבונקר הישן ממלחמת העולם השנייה, מוסתר בדיונות החול במערב יוטלנד, ובו שוכן כיום מוזיאון האוגר בתוכו אוצרות של סיפורים שנשכחו.

נכנסים דרך מנהרת תצוגה תת קרקעית, במוזיאון יש גלריה לתערוכות מיוחדות (כמו למשל התערוכה המרתקת של סיפורי החוף המערבי). הכניסה חינם לילדים מתחת לגיל 18 , במקום יש בית קפה.

Darnmarks Jernbanemusem בכתובת Dannebrogsgade 24, 5000 Odense C

מוזיאון הרכבות של דנמרק ממוקם בלב אודנסה ומציע חוויה יוצאת מגדר הרגיל בעבור ילדים. הילדים יוכלו להיכנס לתא הנהג של קטר הקיטור משנת 1954, לחוות נסיעה במחלקה ראשונה בקרונות המלוכה, לנסוע לטיול ברכבת המיני. יש תחנת רכבת מיניאטורית וכן למידה אודות המסילות והרכבות הדניות. הילדים נכנסים בחינם. 

Naturama בכתובת Dronningemaen 30, 5700 Svendborg

Naturama המוזיאון הזואולוגי של סוונדבורג. ילדיכם יוכלו לראות מקרוב חיות בר, איילים, דובי קוטב, זאבים, ואפילו יראו שלד של לוויתן אמיתי. וגולת הכותרת התערוכה הנוכחית על דינוזאורים, כולל שלד של טרבוזאורוס בן 70 מיליון שנה באורך 13 מטרים. 

Egeskov Castle בכתובת Egeskovgade 18, 5772 Kværndrup

בטירה המרשימה תוכלו ליהנות מגני רנסנס קסומים, מבוכים, מגרשי משחקים ותערוכות עם מכוניות וינטאג', אופנועים ובתי בובות. יש הרבה אירועים לאורך כל השנה והופעות בקיץ. 

Kalvehave Labyrintpark-  בכתובת Hovvejen 12, 4771 Kalvehave

פארק מבוך Kalvehave מציע לכם לבדוק את חוש הכיוון שלכם בתוך אחד ממבוכי הפארק הרבים. אימון מאתגר הן לרגליים והן למוח! או לאתגר את ילדיכם בחידות , המקום מיועד לחובבי משחקי חשיבה. ניתן לעשות פיקניק באחד הגנים או לשבת לארוחת צהריים בבית הקפה במקום.

Camp Adventure – Skovtårnet–  בכתובת Denderupvej 9A, 4690 Haslev

לחצו לרכישת כרטיסים >>

פארק הרפתקאות מגדל היער בגובה 45 מטרים, מאפשר לכם לחוות את הטבע בצורה ייחודית, עם רמפה באורך 650 מטר מעל צמרות העצים. מגדל היער מציע נוף מרהיב של החלק הדרומי של האי.  הילדים משלמים חצי מחיר.

Cisternerne בכתובת Søndermarken, 2000 Frederiksberg

אם אתם רוצים מוזיאון שמציע חוויה שונה, קחו את הילדים אל בורות המים, מתחת לדשא של פארק סנדרמרקן של פרדריקסברג. בשנים 1859 עד 1933 המקום שימש לאספקת מי שתייה נקיים לתושבי הבירה קופנהגן, כיום אמנים בינלאומיים מציגים אמנות ומתקיימות תערוכות בחלל החשוך והאפל עם נטיפים כדי ליצור חוויה אינטראקטיבית ומעוררת השראה למבוגרים וילדים כאחד.

Sagnlandet Lejre בכתובת Slangealleen 2, 4320 Lejre

פארק אגדות לילדים שמלמד כיצד חיו בתקופת האבן או בתור ויקינגים. בתים מתקופת האבן, תקופת הברזל, עידן הוויקינגים. ילדים יכולים ללמוד לאפות brødkiks (קרקר המיוצר ללא שמרים או חמץ) או לטחון דגנים, כמו חקלאים בתקופת הברזל – משחקי לחימה בחרבות עם שחקן בדמות ויקינג!  

Møns Klint בכתובת Stengårdsvej 8, 4791 Borre

צוק Møn הוא מקום פופולרי וייחודי בדנמרק עם צוקים באורך 128 מטרים ונופים מדהימים של האוקיינוס. ב- GeoCenter   יש בית קולנוע תלת ממדי של מרכז המדע המאפשר לראות דינוזאורים . בקיץ יש מחירי מבצע מיוחדים.

Canoeing on Furesø lake בכתובת Nybrovej 520, 2800 Lyngby

האגם העמוק ביותר של דנמרק! שכרו קאנו ותעשו שייט לאורך נהר המיל (Mølleåen). באגם פורסו, מצפון לקופנהגן, יש חופים  ושבילי הליכה 

Ordrupgaard art playground בכתובת Vilvordevej 110, 2920 Charlottenlund

בשנת 2016 נפתח במוזיאון מגרש המשחקים לאמנות , כאן ילדים ומבוגרים יכולים לשחק תחת כיפת השמיים. מגרש המשחקים לאמנות מציע לטפס, לקפוץ או לרוץ במגרש שכולו חוויה אמנותית מיוחדת . מגרש המשחקים סגור במהלך החורף.

Kulturværftet בכתובת Havnepladsen 1, 3000 Helsingør

ליד הנמל בהלסינגור, מציע חוויות תרבותיות לכל המשפחה, עם מופעי תיאטרון, קונצרטים, וסדנאות ציור בצבעי מים, ילדיכם יוכלו ללמוד להכין יצירות וללמוד לצייר דיוקנאות.

Frilandsmuseet בכתובת Kongevejen 100, 2800 Kongens Lyngby

Frilandsmuseet ממוקם צפונית לקופנהגן והוא אחד המוזיאונים להיסטוריה של מהוותיקים בעולם, עם בניינים משוחזרים, בתי חווה עם קישוטי חג המולד הישנים והמסורתיים . בקיץ תמצאו דמויות מספרי הילדים הקלאסיים של אולה לונד קירקגור, מופעי תיאטרון עם הצגות של הנס כריסטיאן אנדרסן ועוד שלל פעילויות לילדים.

Birkegården’s Gardens בכתובת Tågerupvej 4, 4271 Ruds Vedby

מציע חמישה גנים שונים עם שפע של פעילויות לכל המשפחה , חמישה מגרשי משחקים שונים, כולל מסלול מכשולים ומגרש משחקים בטבע, מיני גולף ועוד. במקום יש בית קפה וחנות מזכרות .

Den Uendelige Bro בכתובת Varna Strand/Ballehade Strand, 8000 Aarhu C

גשר בחוף ורנה הפך למיצג אמנותי המעניק למבקרים נוף פנורמי של המפרץ ב -360 מעלות. הגשר העגול עשוי עץ ועובר מהחוף אל המים – הגשר פתוח ממאי עד אוקטובר.

Kunsten Museum of Modern Art בכתובת Kong Christians Allé 50, 9000 Aalborg

תערוכה ממוקמת באלבורג ומציעה אמנות לכל המשפחה. אמנות לילדים, סדנאות משפחתיות בפארק הפסלים, הכניסה לילדים חינם מתחת לגיל 18 .

Råbjerg Mile בכתובת Råbjerg Mile, 9990 Skagen

בטח לא הייתם חושבים שדנמרק מציעה גם חוויה מדברית, אך מדובר בדיונה מדברית מהגדולות באירופה, המציעה נופים יפים ומהווה טיול יום מושלם, בו הילדים יכולים לשחק בגבעות החוליות. יש להתעדכן בתחזית הרוח לפני הנסיעה. 

LEGO House בכתובת Ole Kirks Vej 1, 7190 Billund

בית הלגו, הוא מרכז חוויות בו ילדים ומבוגרים יכולים לשחק ולבנות עם לגו, פיזית ודיגיטלית.  במקום יש גם מגרשי משחקים, חנות לגו ושלוש מסעדות. ילדים מגיל שנתיים ומטה חינם.

Madsby Activity Park בכתובת Lymbyesvej 45, 7000 Fredericia

פארק הפעילויות מדסבי מציע פעילויות בחינם או בהנחות משמעותיות, כולל מכוניות מיני גולף וסירות משוטים, מערה מהאגדות. יש אפילו רכבת שתיקח אתכם עם הילדים, לכל הפעילויות השונות, כולל העיירה המיניאטורית ההיסטורית (העתק של פרדרישיה בשנת 1849). ממאי עד ספטמבר תוכלו להתפעם ממופעי תיאטרון בובות בחינם ומקריאת אגדות לילדים.

Children’s Festival Himmelhop on Himmelbjerget בכתובת Tinghusvej 4, 8680 Ry

המקום ממוקם בגובה 147 מטרים מעל פני הים, הימלג'רג'ט,  שמשמעות שמו הר השמים בדנית, הוא אחד מהמקומות הגבוהים ביותר בדנמרק. פסטיבל הילדים מציע פעילויות לילדים במהלך הקיץ.  הפסטיבל מתחיל ביום הראשון של הקיץ ומסתיים עם תחילת הלימודים. ילדים יכולים לצאת לחפש אוצרות, לעשות יוגה, להתנסות בירי בחץ וקשת, ליהנות מהצגות ועוד.

Koldinghus Castle בכתובת Koldinghus 1, 6000 Kolding

טירת מלוכה דנית בקולדינג המשמשת כיום כמוזיאון. ילדים יכולים להצטרף לסדנת ההלבשה בטירה העצומה והמרשימה הזאת, שם הם יכולים לנסות למדוד למשל שמלה מתקופת הרנסנס, להכיר דמויות היסטוריות כגון כריסטיאן הרביעי. ישנם סיורים מודרכים. 

Canoeing on Gudenåen בכתובת 8600 Silkeborg

הנהר הארוך ביותר בדנמרק, 160 קילומטר, ביוטלנד. תוכלו לשכור קאנו ולחתור, לעשות פיקניק בדרך, לעשות קמפינג ולגלות 80 מיני צמחים שונים.

The Adventure Park Universe בכתובת Mads Patent Vej 1, 6430 Nordborg

פארק ההרפתקאות יוניברס באי אלס (דרומית -מזרחית ליוטלנד) הוא פארק שעשועים ומדע. הפארק מציע המון פעילויות למידה מהנות, כגון קורס סגווי, רכבת הרים וירטואלית, אולפן קולנוע ועוד משחקים רבים המשלבים למידה.

אטרקציות לילדים בדנמרק
אטרקציות לילדים בדנמרק

שאלות נפוצות בנוגע לדנמרק עם ילדים

בהחלט כן, היא אפילו נחשבת ליעד אטרקטיבי ביותר בעבור משפחות על ילדים, בשל העובדה שהיא מציעה שילוב של פארקים ירוקים וטבע, חופי ים, פארקי הרפתקאות עם פעילויות אתגריות. מוזיאונים למדע ואומנות המותאמים לילדים ומציעים פעילויות למידה ועוד שלל אטרקציות כמו טירות, שייט בנהרות.

דנמרק היא מדינה דיי יקרה, אבל ברוב המוזיאונים הכניסה לילדים היא חינם או בחצי מחיר.

ישנם הרבה מוזיאונים תחת כיפת השמים שמציעים פעילות בטבע וחשוב לבדוק את מזג האוויר, אבל ישנם הרבה מוזיאונים במבנים מקורים שניתן ליהנות מהם בכל מזג אוויר.

זה לגמרי תלוי בכם, ההמלצה היא לטייל עם הילדים בדנמרק לפחות שבוע, כדי שתוכלו להספיק את האטרקציות הרבות שיש למדינה להציע

רוצה לחזור למשהו ספציפי?

עזרה בתכנון טיול לדנמרק? השאירו פרטים 👇

 

חוויה בדנמרק מתחילה כאן

דילוג לתוכן