חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עזרה בתכנון טיול לדנמרק? השאירו פרטים 👇

דנמרק היא מדינה מרתקת וייחודית השוכנת באזור סקנדינביה הצפוני, היא מתהדרת בתואר הממלכה האירופאי העתיק ביותר אשר מוסד המלוכה קיים בה מהמאה ה-1 לספירה ועד להיום ומתהדרת בהיסטוריה מפוארת, אתרים, אטרקציות ומקומות בילוי וחיי לילה סוערים. אם אתם זאת הפעם הראשונה שלכם בדנמרק כדאי שתקראו את הכתבה הבאה ותבחרו לכם את האטרקציות השוות ומהנות ביותר בדנמרק, כדי שתוכלו להעביר את החופשה שלכם בכיף ובנעימים.

האטרקציות שאסור לכם לפספס בדנמרק

בדנמרק תמצאו מגוון אטרקציות מהנות וכיפיות שלא תמצאו במקומות אחרים. בין האטרקציות השונות תוכלו למצוא את האטרקציות הבאות:

טירת קרונבורג, אלסינור (Kronborg Slottet, Helsingør) – טירת קרונבורג היא אחד האתרים ההיסטוריים בדנמרק. מדובר על מבנה עתיק משנת המאה ה-16 שנבה על ידי המלך פרדריק השני. בתוך הטירה תוכלו לראות את החדרים המפוארים של בני משפחת המלוכה אשר חיו באותה תקופה, וכן להתרשם מהכנסייה המפוארת בקומת הכניסה. כמו כן, תוכלו להתרשם מאולם הנשפים הגדול והמרווח שהיה אחד האולמות הגדולים ביותר באירופה כאשר הטירה התחילה את פעילותה. הטירה הציורית נראית שמורה ויפה כאילו נלקחה מהאגדה, ואף זכתה בתואר אתר המורשת העולמי של אונסק"ו.

לגולנד דנמרק, בילונד (Legoland Billund Resort) – לגולנד דנמרק, בילונד הוא פארק שעשועים מהנים וכיפי המתאים לכל המשפחה. בפארק תמצאו מגוון מתקנים שהילדים שלכם ישמחו לשחק כמו: סירת הפיראטים, רכבות הרים, מגלשות מים ועוד. בנוסף לכך, תוכלו ליהנות ממגוון מופעים ותערוכות המתקיימים במקום וכן משלל פעילויות לילדים, מסלולי מכשולים ועוד. הפארק הוא אחד המקומות המתויירים ביותר בדנמרק והוא מתאים לכל הגילאים.המוזיאון והבית של הנס כריסטיאן אנדרסן, אודנזה (H.C Andersen House, Odense) – מוזיאון והבית של הנס כריסטאין אנדרסן, אודנזה נמצא בעיר השלישית בגודלה במדינה ומקום הולדתו של הנס כריסטיאן אנדרסן. מדובר על אחד המוזיאונים הוותיקים ביותר בדנמרק אשר מוקדש לחייו ועבודותיו של כריסטאין אנדרסן. את קירות המוזיאון מעטרים איורים אייקונים בהשראת אנדרסן וסיפור חייו. בנוסף לכך, ן תיהנו ממיצגים מיוחדים ואינטראקטיביים שיעבירו לכם את אורח התקופה של אז.

טירת אגסקוב (Egeskov Slot) – טירת אגסקוב, אחת הטירות ההיסטוריות בדנמרק. מדובר על טירה מתקופת הרנסאנס אשר סיום בנייתה הושלם בשנת 1554. העיצוב של הטירה ממש דומה לטירות מהאגדות, הטירה מעוצבת בסגנון הרנסאנס וכוללת גנים מטופחים ורחבי ידיים, מסדרונות ארוכים, קירות עם מיצגים מרביהים בציורי שמן, אולם משתים ועוד. בנוסף לכך, אפשר לשלב אטרקציות נוספות במהלך הביקור בה כמו מסלול הליכה, סיור סגוויי, ביקור במוזיאונים לכלי רכב ועוד. הטירה נמצאת כשלושים דקות נסיעה מאודנזה.

גשר ארסונד (Øresundsbroen) – גשר ארסונד, הוא אחד הסמלים הבולטים של דנמרק. הוא עומד בפאתי קופנהגן כ-10 ק"מ ממרכז העיר ומחבר את קופנהגן דרך הים אל העיר השוודית מאלמו. אורך הגשר הוא 8 ק"מ ומדי יום חולפים על פניו כ-17,000 כלי רכב. הנוף הנשקף מהגשר הוא עוצר נשימה ומהדהים. אם אתם מתכננים לנסוע לשוודיה תוכלו לנסוע דרכו.

קתדרלת רוסקילדה (Roskilde Cathedral) – קתדרלת רוסקילדה, היא אחד המקומות העתיקים ביותר בדנמרק. היא ממוקמת כשלושים ק"מ דרומית לקופנהגן בירת דנמרק. בעבר שימש מקום מושבה של משפחת המלוכה וכן כבירתה הקדומה של ממלכת דנמרק. הקתדרלה שוכנת במבנה מפואר הכולל לבנים אדומות והוא אחת האטרקציות המרכזיות בעיר, כמו כן היא אתר מורשת עולמי על ידי אונסק"ו משנת 1995. במקום תוכלו למצוא את קבריהם של מלכי ואצלי דנמרק וכן לבקר במוזיאון ספינות הוויקינגים אשר מציג את שרידי הספינות של האבות הדנים. בנוסף לכך, תוכלו לבקר בפסטיבל הרוק המפורסם בעיר אשר נערך מדי שנה בחודש יולי וכולל קהל מגוון והטרוגני מכל העולם.

המוזיאון הפתוח "העיירה העתיקה", אורהוס (Den Gamle By, Aarhus) – מוזיאון פתוח הנקרא העיירה העתיקה, אשר נמצא במרכז העיר הוא אחד האתרים החשובים הפופולאריים בדנמרק. הוא מכיל מעל 100 מבנים היסטוריים אשר משחזרים את אותה התקופה. השיטוט בין הסמטאות הציוריות של העיירה ילמדו אתכם על התקופה של אז ויחזירו אתכם לעברה של דנמרק. הסיור במוזיאון כולל שחקנים אשר לבושים בתקופה של פעם ומתנהגים בהתאם, ובנוסף לכך תוכל ולבקר במוזיאון המשחקים ולמצוא תעסוקה לילדים. מוזיאון המשחקים כול חמישה גנים פורחים וצבעוניים בהתאם לסגנון העבר, חנויות בוטיק, מסעדות וברים.

שאלות נפוצות לגבי דנמרק בפעם ה-1

מזג האוויר בדנמרק במרבית השנה הוא גשום וכולל רוחות באופן מתון ועננות. אך עם זאת, במערב דנמרק תנאי מזג האוויר שונים ונוח יותר. כמות המשקעים באזור החוף המערבי הוא 800 מילימטרים לצד 560 של גשם באזור החוף המזרחי.

התקופה שכדאי לבקר בדנמרק היא תקופת האביב בין החודשים אפריל ליוני, בתקופת האביב מזג האוויר נעים ונוח לבילוי בחוץ. ובתקופת הקיץ הטמפרטורות נוחות ונעימות ובלילה קריר. ביולי אוגוסט זה שיא הטמפרטורות ולכן יש לקחת זאת בחשבון.

מטבע הנהוג בדנמרק הוא כתר דאני וערכו הוא 0.134 אירו.

התחבורה בדנמרק נוחה, מהירה ויעילה. החשיבה היא לשמור על זיהום האוויר ולכן, היא כוללת רכבות מתקדמות, אוטובוסים סדירים הפעילים בכל שעות היממה וכן עוברים בין הערים והעיירות.

המאכלים הפופולאריים בדנמרק הם: הסנדוויץ הפתוח אשר נקרא סמרברד. סנדוויץ' זה ממולא בבשר, דגים, גבינות וירקות. כמו כן, כדורי הבשר הם אחד מהמאכלים הנפוצים בדנמרק ואהובים על התושבים, הם מוגשים עם בצל וברוטב קארי עם אורז. כמו כן, אפשר למצוא את פודינג אורז ומנות הדגים בסגנונות השונים.

השתייה החביבה על הדנים היא בירה. הבירה הפופולארית ואהובה היא טובורג וקרלסברג אשר מיוצרות במדינה.

המנהג העיקרי בדנמרק הוא הפסקת קפה ומאפה. הדנים אוהבים לשתות קפה איכותי ולאכול מאפה מתוק לצידו זה יכול להיות עוגת דניש, טבעות עוגת שקדים, תפוחים ועוד.

רוצה לחזור למשהו ספציפי?

עזרה בתכנון טיול לדנמרק? השאירו פרטים 👇

 

חוויה בדנמרק מתחילה כאן

דילוג לתוכן