חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עזרה בתכנון טיול לדנמרק? השאירו פרטים 👇

המקומות שבהם ניתן להשיג את הסמורברובט הטוב ביותר בדנמרק

Smørrebrød הוא המאכל המפורסם והפופולארי ביותר בדנמרק. הוא כריך פתוח, מורכב מפרוסת לחם שיפון או לחם מחיטה ומעליו חמאה בשילוב כלשהו של בשרים, גבינות וירקות, כאשר הלחם מטוגן ומבושל קלות על המחבת. 

Smørrebrød הוא מאכל שבטוח יצא לכם להיתקל בו כמעט בכל בית קפה אליו תיכנסו ברחבי דנמרק, הנה כמה מהמקומות שבהם ניתן להשיג את הסמורברובט הטוב ביותר בדנמרק:

Schønnemann בכתובת Hauser Pl. 16, 1127 København, Denmark

מסעדה היסטורית זו מגישה מאז שנת 1877. כך שהיא הרבה יותר מסתם חוויה קולינרית,אלא ממוקמת במקום עתיק בעל חשיבות היסטורית.

התפריט שלהם עשיר וכולל יותר מ -110 מנות תוצרת בית ומספר רב של סוגי smørrebrød , המומלץ ביותר הוא כריך תפוחי אדמה עם מיונז מעושן, בשר כבוש עם ג'ינג'ר , רוטב ויניגרט וטרטר ירקות.

Aamanns Deli בכתובת Øster Farimagsgade 10, 2100 København, Denmark

במעדנייה המדהימה הזאת תוכלו למצוא על לחם השיפון הנורדי סלמון נורדי (לוקס), כריכים עם גבינת עיזים, בצל אדום כבוש, צנון, וועשבי תיבול. 

הלחם פריך ומלוח. Aamanns שומרים על היסודות של המנה הדנית הקלאסית הזו, חלק מהכריכים יצירתיים וכוללים סינטה בגריל עם פטריות מטוגנות וסלט ביצים או כריך חזיר קונפי עם חרדל וטימין או בייקון וסלרי – שכל אחד מהם נראה כמו יצירת אמנות.

Magasin Du Nord Cafe בכתובת Kongens Nytorv 13, 1095 København, Denmark

Magasin Du Nord 

הוא אחד מאתרי הקניות המפורסמים ביותר בדנמרק הממוקם בבניין עתיק ויפה בקופנהגן. מלבד מרכז הקניות, יש בכלבו רחב הידיים גם בית אוכל הממוקם בקומה העליונה המגיש אוכל דני במחירים סבירים. 

מחלונות מרכז הקניות משתקף קונגנס ניטורב הסמוך. תוכלו למצוא כריך קלאסי עם עוף וכרוב סגול, לצד כריך של טרטר עם ממרח קטניות וירקות טריים.

Orangeriet בכתובת 1306 København K  kronprinsesseggade 13 

מסעדת אורנג'רי מגישה מטבח דני קלאסי עם טוויסט מודרני. הכריכים שלהם – הכוללים שרימפס עם גבינת שמנת וטרטר בקר עם סלק ובצל -המסעדה ממוקמת בגן המלכותי היפה, כך שתוכלו ליהנות מנוף יפה ופסטורלי ואוכל משובח שהוא בגדר מעדן לחיך.

Ida Davidsen Smørrebrød בכתובת Store Kongensgade 70, 1264 København, Denmark

מסעדה משפחתית, כאשר השף הוא דור רביעי. משפחתה של אידה מכינה ומוכרת smørrebrød מאז 1888 עם מוניטין של אחד מתפריטי ה- smørrebrød הנרחבים ביותר בדנמרק. 

כך למשל תמצאו צלעות על לחם שיפון,פטה כבד תוצרת בית, דג סלמון טרי עם פלפלים טריים,  חצילים מטוגנים, לחם שיפון פשוט עם חמאה וביצה מעל ועוד וריאציות קלאסיות עם טוויסט.

Cap Horn בכתובת Nyhavn 21, 1051 København, Denmark

קאפ הורן מספק תפריט שנבחר ממנות עונתיות המסתמכות במידה רבה על תוצרת טרייה, כמו סלט קינואה עם אבוקדו וזרעי דלעת, צלי עוף עם כרוב והכריכים המסורתיים מגוונים וכוללים גבינות משובחות עם עשבי תיבול טריים על לחם שיפון. 

המקום שופע קסם ושימר את המראה המקורי שלו. ו רצפות עץ ישנות, קירות מכוסים ביצירות אמנות  ואווירה נעימה שתנעים את זמנכם בזמן שאתם נהנים מהאוכל.

הסיבה העיקרית שאולי תרצה להכניס את קאפ הורן לרשימה היא שהיא ממוקמת ליד Nyhavn, הנמל המיורי המפורסם ביותר של קופנהגן, בו תוכלו לשוטט לאורך התעלות.

Grøften בכתובת Vesterbrogade 3, 1620 København, Denmark

היא מסעדה הממוקמת בתוך גני טיבולי, פארק השעשועים המפורסם בקופנהגן ומגישה מנות מסורתיות מאז 1874. 

ניתן לעקוב אחר ההיסטוריה והתפתחות המסעדה באמצעות הציורים והתמונות ההיסטוריות על קירות המסעדה, בין הכריכים תוכלו למצוא למשל  פילה חם עם שרימפס ואספרגוס או צלופח מעושן עם ביצים מקושקשות .

Hallernes Smørrebrød בכתובת Rømersgade 18, 1360 København, Denmark

אם אתם מחפשים אחר מחירים סבירים, הלרנס היא אופציה טובה. עם דוכן קטן 

במרכז הקניות המודרני והיפה של Torvehallerne, הם מכינים תערובת של גרסאות מסורתיות ומודרניות יותר של smørrebrød.

Torvehallerne השוק החדש מאכלס מספר ספקים שונים המוכרים תוצרת, שוקולדים, קפה וכו. יש בו גם מספר דוכני מזון בהם תוכלו לאכול.

המועדף עלינו היה הלרנס סמורברוד. הם מוכרים את הכריכים המסורתיים הפתוחים של קופנהגן ,ש להם מגוון רחב כולל הרינג וטרטר. הם מעמיסים בנדיבות שכבות של גבינות, בצל אדום טרי או פטריות ובייקון, תוכלו להתענג על הכריכים יחד עם בירה של מיקלר,אופציה מעולה לארוחה קלילה ומשביעה.

Almanak בכתובת Havnegade 44, 1058 København, Denmark

אם אתם מעוניינים לשלב חוויה של טעמים דניים מסורתיים עם מועדון ג'אז, המסעדה בבית המכס הישן בקופנהגן, היא המקום בשבילכם, אלמנאק מתמקדת בטעמים, תוך שימוש במרכיבים עונתיים כולל פירות יער, פירות טריים, זרעים, אגוזים, עשבי תיבול וכל מה שביניהם. 

עם מנות כגון סלק אפוי מזוגג עם אוכמניות טריות, שומר, גבינה מעושנת וברווז עם שום קונפי עם שזיפים אפויים. חוץ מלאכול כריך עם בירה, תוכלו ליהנות מהרכבי ג'אז שינעימו את זמנכם עם הופעות חיות ומרגשות , באחד מהמקומות הטרנדיים בעיר.

Torvehallerne בכתובת Frederiksborggade 21, 1362 København, Denmark

Torvehallerne היא מרכז חנויות וניתן למצוא שם מגוון רחב של מוצרים, חטיפים ומצרכי גורמה או מתנות גסטרונומיות. זהו בניין המכיל בתי קפה, שפים שמבשלים ארוחות גורמה, שוק איכרים, בר טאפאס.

מדובר בבניין עתיק שמהווה אטרקציה קולינרית במשך יותר מעשור ומציע ניחוחות מפתים,  הוא מגדיר מחדש את המטבח הנורדי באמצעות מסעדות כמו Noma ו- Relae.

Torvehallerne הוא יעד מצויין למכורים לקפה, חובבי בירה ולמי שאוהב שווקים מקומיים. מעבר למנות שף, מאפים מודרניים, בירה (Mikkeler) יש כמובן Smørrebrød! 

כריכים  פתוחים, אחד המומלצים הוא כריך עם פטה ובייקון עם מלפפון חמוץ, צלעות עם כרוב חמוץ ואדום ועוד תוספות רבות אחרות של בשר ודגים טריים . השוק הפופולרי הזה ממוקם על פרדריקסבורגייד, בין האגמים והאתרים ההיסטוריים בצד המזרחי של קופנהגן. 

Kanal Cafeen בכתובת Frederiksholms Kanal 18, 1220 København k

אם אתם מעוניינים במקום פסטורלי ולאכול משהו בתקציב נמוך. המחירים נוחים בהרבה מבתי קפה רבים בקופנהגן-הכריכים הפתוחים שלהם מתחילים בכ -8 אירו. 

אמנם מדובר בכריכים פשוטים, אך איכותיים, המקום שומר על טריות הירקות הנחתכים במקום, הדגים מובאים בכל בוקר מהנמל היישר אל בית הקפה.

Mad & Kaffe בכתובת Godthåbsvej 45 st. th, 2000 Frederiksberg

המקום מזכיר מסעדת טאפאס בה ניתן להזמין 3, 5 או 7 צלחות קטנות מהכריך המפורסם, למשל סטייק פריזאי עם חלמון. הם מגישים smørrebrød מעולה ועוד שלל צלחות קטנות. 

יש אופציות מצוינות עבור צמחונים או טבעונים, כמו כריכי אבוקדו וירקות ותחליפי גבינה, כריך עם טופו, נתחי סויה במקום עוף ואפילו נקניק טבעוני.

Cafe Dyrehaven בכתובת 1720 København V  Sdr. Boulevard 72

בית הקפה Dyrehaven מפורסם בעיקר בגלל כריכי הביצים שלהם Benedict smørrebrød. הם לוקחים את המנה האמריקאית הזו מהדיינר האמריקאי ומשדרגים ומוסיפים את הניחוח הדני, 

בכך שהם מניחים את הביצים על שיפון ומוסיפים תרד טרי או עגבניות, בצל, עשבי תיבול ועוד. הם מגישים את הכריכים המופלאים שלהם לארוחת בוקר ולארוחת צהריים.

Slotskaelderen בכתובת FORTUNSTRÆDE 41065 K

KØBENHAVN

מקום יוקרתי  יותר , Slotskaelderen ידועים בקייטרינג למלוכה הדנית ולכן אם תבחרו לאכול שם, זה אולי יהיה הכריך היקר ביותר שתאכלו, אם כי מדובר בכריך עשוי לעילא. המקום מציע ארוחת גורמה על לחם שיפון,

בין היתר תוכלו לאכול דגים טריים, בייקון, בשר מעושן, ביצים עם מיונז קארי ושרימפס על לחם צרפתי קלוי ועוד. מה שמייחד את הכריכים הוא העיצוב הציורי והיוקרתי, כל פרט קטן בכריך מוקפד והמראה הוא אלגנטי.

Royal Smushi Cafe בכתובת MATRIKEL 1 BRØNNUM

אם אתם מחפשים משהו ייחודי באמת, נסו את Royal Smushi Cafe . הם לוקחים smørrebrød ומניחים עליו סושי. המנות משלבות טעמים דניים מסורתיים עם טעמים יפנים קלאסיים.

הכריכים הדניים הטעימים ביותר
הכריכים הדניים הטעימים ביותר

Kronborg בכתובת Brolæggerstræde 12, 1211 København, Denmark

בקרונבורג יש תפריט נרחב של smørrebrød. מומלץ לנסות את הצלופח המעושן, או את לשון העגל הכבוש, הם רק דוגמאות לטעמים העשירים של כריכי  smørrebrød  במסעדה.

Told og Snaps בכתובת Toldbodgade 2, 1253 København, Denmark

המקום מתהדר במרכיבים איכותיים , תוכלו למצוא מנות עם מרכיבים ייחודיים לפי העונה. מעבר ל- smørrebrød  תמצאו תפריט לארוחת הצהריים הדנית הרגילה. מדובר במסעדת צהריים דנית מסורתית והיא לא פתוחה בערבים.

Copenhagen Street Food בכתובת Hal 7 & 8, Papirøen, Trangravsvej 14, 7/8, 1436 København, Denmark

מקום שהוא גן עדן לאוכל. תוכלו למצוא כאן מנה סינית, קוריאנית, איטלקית, מרוקאית.  הכל זמין והמקום פופולרי ויוצר תורים ארוכים. השפים יגישו אל הדלפק מנות אוכל טריות וחמות.

המקום מציע מגוון לסצנת האוכל של קופנהגן, תוכלו לטעום מאכלים מטורקיה, מקסיקו, איטליה, תוך שאתם נהנים משוקי פשפשים ואירועי תרבות.

מעבר לארוחת צהריים או לארוחת ערב קוריאנית, יפנית, סינית, פולנית, בריטית, מקסיקנית, סקנדינבית ועוד, תוכלו ליהנות מכריכי השיפון הדניים הקלאסיים והטעימים הנחטפים בדוכני האוכל, 

המציעים קממבר מטוגן עם ירק טרי ותוספות טעימות, רוקפור עם חלמון ביצה ועוד .האווירה צעירה ותוססת, לרוב יש תקליטן שמנגן מוזיקה במקום.

הסנדוויצ'ים הכי טעימים בדנמרק
הסנדוויצ'ים הכי טעימים בדנמרק

היכן ניתן לאכול את הכריכים הדניים הטעימים ביותר

הלחם הוא חלק חשוב מאוד בשולחן הסקנדינבי, בעיקר rugbrød , שהוא לחם שיפון מחמצת , יש מספר זנים החל משיפון בהיר עד כהה מאוד, הוא מהווה את הבסיס של Smørrebrød , לחם השיפון או לחם החיטה  קל מאוד, פריך. הלחם הוא בדרך כלל מרוח בחמאה, אם כי יש גרסאות שנהוג למרוח שמן.

Smørrebrød (כריך פתוח) מאוד פופולרי הוא של צלי בקר עם עגבנייה וחזרת גרוסה על לחם שיפון דני , כריך אחר יהיה ביצה, סרטנים, לימון ומיונז על לחם לבן.

לחם שיפון כהה ומעליו דג מלפפון, שרימפס. התוספות המסורתיות כוללות גבינה פרוסה דק בזנים רבים; מלפפון פרוס, עגבנייה וביצים מבושלות; עשרות סוגי בשר בפרוסות דקות או דגים מעושנים כמו סלמון; מקרל ברוטב עגבניות; מלפפון חמוץ; ביצה מבושלת, וטבעות בצל אדום. מיונז מעורבב עם אפונה, אספרגוס מבושל ועוד.

כמעט בכל מסעדה, בית קפה או מעדניה או שוק אוכל בדנמרק תמצאו את הכריכים הפתוחים, חלק מהמקומות במחירים סבירים וחלק יוקרתיים, חלק יהיו מסורתיים וחלק הותאמו למטבח המודרני ומציגים טעמים מקוריים המשלבים טעמים ממטבחים אחרים, כמו למשל כריך עם סושי יפני.

הכריך זמין בוקר, צהריים וערב, תוכלו לאכול אותו במעדנייה בבוקר, במסעדה בצהריים ובבר ג'אז על הבר בערב או במסעדת יוקרה כמנת פתיחה בארוחת הערב.

רוצה לחזור למשהו ספציפי?

עזרה בתכנון טיול לדנמרק? השאירו פרטים 👇

 

חוויה בדנמרק מתחילה כאן

דילוג לתוכן