חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עזרה בתכנון טיול לדנמרק? השאירו פרטים 👇

העיר קופנהאגן הפכה פופולרית יותר ויותר בשנים האחרונות עבור תיירים מכל העולם. לתופעה זו סיבות רבות, אבל ללא כל צל של ספק , גני טיבולי המפורסמים הם אחת מהסיבות הבולטות ביותר. גני טיבולי הם על פי רבים האטרקציה המעניינת והחשובה ביותר בעת ביקור בבירה הדנית. נסקור את כל מה שצריך וכדאי לדעת על הגנים הנפלאים, כדי להפוך את הביקור שלכם למושלם.

גני טיבולי – הרבה יותר מעוד פארק

גני טיבולי הוקמו כבר אי שם בשנת 1843, והפכו במהרה לאוצר לאומי ואטרקציה מקומית. אפילו הסופר הלאומי האנס כריסטיאן אנדרסן ביקר במקום מספר לא מבוטל של פעמים, ואם זה לא מספיק, השמועות אומרות שוולט דיסני בעצמו קיבל בעת ביקור במקום את ההשראה לבניית ה"דיסניוורלד" המפורסם ביותר.

הסוד של גני טיבולי, הוא שהם מציעים בילוי ופעילות לכל אחד כמעט. בין אם הגעתם עם כל המשפחה, לטיול עם חברים או בכלל לנופש זוגי רומנטי, תמצאו כאן מה לעשות. הגנים עצומים, מלאים אפשרויות וניתן בקלות לבלות כאן גם יום שלם.

מעבר לאפשרויות הבלתי נגמרות אשר מציע הפארק, הרי שגם מבחינה ויזואלית הוא מרשים ומרתק.  ברחבי הגנים תפגשו מגוון רחב של מבנים מיוחדים בארכיטקטורה מרתקת, בעוד שכאשר יורד החושך על העיר, נצבעים הגנים באלפי נורות צבעוניות ומעניקים חווייה קסומה ביותר.

גני טיבולי – הסביבה

גני טיבולי ממוקמים בשכונת "אינר ווסטרברו" (Inner Vesterbro). שכונה זו מפורסמת באופן טבעי בראש ובראשונה בזכות הגנים ופארק השעשועים הממוקמים בה, ומהווים גם מקור פרנסה לרבים מתושביה. ממש בסמוך לגנים, תמצאו את התחנה המרכזית של קופנהגן , משם תוכלו להגיע תוך מספר שעות לכל יעד בדנמרק, או להגיע תוך רבע שעה לשדה התעופה של קופנהגן. השכונה עצמה מסקרנת ביותר, ותמצאו בה מפגש של שפות ותרבויות שונות החיים זה עם זה.

גני טיבולי, כתובת –

 Bernstorffsgade 3 · 1577 København

פארק השעשועים בגני טיבולי

לא בכדי הזכרנו את הסופר הלאומי האנס כריסטיאן אנדרסן. חלק גדול ממתקני השעשועים בגני טיבולי הורכבו בהשראתו ובהשראת סיפוריו, המהווים גאווה דנית. דוגמא לכך היא מתקן ה"תיבה המעופפת" (the flying trunck), אשר בו מדמים המבקרים נסיעה בתוך תיבת עץ מעופפת, כאשר ברקע סצנות מפורסמות מסיפוריו של אנדרסן. רכבות ההרים, מגדל הפחד והקרוסלות הם בין המתקנים הפופולריים ביותר במרוצת השנים. שימו לב – המתקנים בפארק השעשועים מתעדכנים ומשתנים עם השנים.

מתקני השעשועים הרבים בולטים למרחק ונותנים לגנים מראה של פארק שעשועים, אך למעשה לא כך העניין. אחוז ניכר מן המבקרים בגנים כלל אינם עולים על מתקני השעשועים, ואלה מהווים רק חלק קטן מהאטרקציות המוצעות בפארק.

פרחים רבותיי - פרחים!

הפרחים בגני טיבולי הם עניין גדול ורציני. לא מדובר כאן על גינה קטנה עם פרחים בכמה צבעים, אלא על מופע עצום ומרהיב של אלפי פרחים צבעוניים ומרהיבים ביופיים. קשה לתאר את המראה עוצר הנשימה של כמות פרחים אדירה שכזו, ואם תוסיפו לכך את הריחות המשכרים, הרי שמדובר בחווייה רב חושית. לא בכדי מגיעים לגני טיבולי מבקרים רבים בעיקר בכדי לצפות בפרחים המוצגים בו. מעבר לכך, חובבי בוטניקה ומומחים בתחום מגיעים מכל העולם בכדי לחזות במופע הפרחים המרהיב של גני טיבולי.

גני טיבולי – אין כאן רגע דל

כאילו שפארק השעשועים והגינות הרבות לא הספיקו, בפארק מתקיימים מדי פעם אירועי תרבות, קונצרטים והופעות לקהל הרחב.
בנוסף, מתקיימים במקום גם מופעי זיקוקי דינור ומופעי מים. מומלץ לעקוב אחרי לוחות הזמנים ולנסות לצפות באחד מהמופעים המרהיבים.

רומנטיקה באוויר בגני טיבולי

אם זה לא היה ברור עד כאן, גני טיבולי הם אטרקציה נפלאה גם לזוגו שבינינו. ברחבי הפארק תמצאו פינות ישיבה רבות ומגוונות, בנוסף למגוון נהדר של מסעדות ובתי קפה. שעות בין הערביים והערב המוקדם הם ללא כל צל של ספק הזמן המומלץ ביותר לבילוי רומנטי בפארק. מוזיקה חיה היא דבר שתוכלו למצוא בכל יום נתון בגני טיבולי. מעבר להופעות החיות הגדולות המתקיימות מדי פעם, מוזיקה חיה יש כאן בכל יום. החל מנגנים בודדים, דרך להקות רחוב ואמנים נוספים.

אז מה אוכלים?

אוכל הוא כמובן חלק בלתי נפרד מן החוויה, ובעת טיול בחו"ל זה כמובן משמעותי עוד יותר. כמובן שכמו אנשים רבים המגיעים לפארק, תוכלו להצטייד במצרכים לפיקניק. זהו בילוי נפלא ואותנטי. בסביבת הפארק תמצאו בקלות אין ספור מכולות המציעות כל טוב. כמובן שבשל המיקום, מכולות אלו יהיו יקרות מעט יותר מאשר המכולות שאינן במרכז העיר. בגנים עצמם תהנו מכמות אדירה של מקומות ישיבה נעימים אשר יהפכו את הפיקניק שלכם למושלם.

אבל לא כולנו אוהבים לעשות פיקניק, ומכיוון שבילוי בגני טיבולי יכול בקלות להימשך יום שלם, מן הראוי למצוא גם מקום נחמד לאכול בו. למזלכם, לא תהיה לכם בעיה למצוא כזה. המגוון כאן באמת עצום ורחב – תמצאו כאן מנות דניות מסורתיות, מנות מהביסטרו הצרפתי לצד המבורגרים גורמה ומסעדות מזון מהיר, בהן תוכלו לרכוש בשרים על האש, פסטות ועוד.

אם אתם מחפשים משהו יותר פרקטי ופחות רשמי ממסעדה, גם כאן האפשרויות מגוונות ביותר. בפינה של רחוב טיבולי בכיוון התחנה המרכזית, תמצאו את "אולם האוכל" (Tivoli Food Hall) המציע עשרות דוכנים שונים ומגוונים של מזון מהיר מכל העולם – החל מאוכל טבעוני, דרך מנות בשריות ודגים, עם דגש על אוניברסליות – תוכלו למצוא כאן מנות מכל יבשת בעולם.

שאלות נפוצות על גני טיבולי בקופנהגן

 התשובה היא חד משמעית כן. גני טיבולי מהווים את האטרקציה הבולטת בעיר קופנהגן ומושכים מיליוני תיירים בכל שנה.

העונה הרשמית של הגנים היא מאמצע אפריל ועד ספטמבר. עם זאת, בשנים האחרונות מתקיימים בפארק אירועים מיוחדים גם בחודשי החורף. על כן, מומלץ ביותר לעקוב אחר הפרסומים.

בהחלט כן. בפארק מתקני שעשועים המותאמים במיוחד לילדים. עם זאת חשוב לשים לב, הפארק עלול להיות עמוס ביותר (בעיקר בסופי שבוע), ועל כן יש לנקוט בזהירות מוגברת בעת ביקור עם ילדים.

התשובה היא כן. בעת הכניסה לגנים ניתן לשלם בקופה. מומלץ ורצוי להזמין מראש כרטיסים באינטרנט כדי לא לעמוד בתורים הארוכים בכניסה ובקופות.

בעיקרון לא. התשלום עבור הכניסה הוא בנפרד, ולמתקנים משלמים פרטנית לפי המתקן. עם זאת, תוכלו לרכוש גם כרטיס משולב.

רוצה לחזור למשהו ספציפי?

עזרה בתכנון טיול לדנמרק? השאירו פרטים 👇

 

חוויה בדנמרק מתחילה כאן

דילוג לתוכן