חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עזרה בתכנון טיול לדנמרק? השאירו פרטים 👇

מסעדות כשרות בדנמרק לדתיים? יש מסעדה כשרה עם אוכל כשר בדנמרק הנקראת Taim Restaurant וגם המן מסעדות טבעוניות שמספיקות מבחינת שמירת כשרות!

דנמרק היא מדינה שהאוכל בה הוא חלק בלתי נפרד מחוויית הטיול. לא רק בגלל האוכל המקומי הטעים – אלא בעיקר בגלל שקר בה כל כך, וכשכל כך קר, כייף ומפנק להתחמם עם ארוחה חמה, טרייה וטובה. האוכל בדנמרק מבוסס באופן משמעותי על דגים, ומאכלי ים נוספים. אחרי הכל, למדינה הצפונית הזו יש גישה מלאה ונוחה לים ולדגים הטריים והמשובחים ביותר. גם למי שאיננו חובב דגים יהיה מה לאכול בדנמרק – וכדאי לעצור וליהנות מהקולינריה העשירה והטובה שיש למדינה להציעה.

קולינריה דנית לתייר היהודי

תיירים רבים מישראל מקפידים על כללי הכשרות. חלקם מקפידים באופן מלא ומוקפד, וחלקם מקפידים באופנים "משוחררים" וכלליים יותר. למשל, לא לאכול בשר חזיר ולא לאכול יחד בשר וחלב, אולם לא מקפידים לאכול בשר שעבר תהליכי הכשרה והמלחה.

על אף שבדנמרק חיה קהילה יהודית קטנה, שעיקרה בקופנהגן, קשה למדי למצוא אוכל כשר ברחבי המדינה. לתיירים הדתיים חשוב לדעת כי השחיטה הכשרה אסורה על פי חוק בדנמרק, מטעמי זכויות בעלי החיים. לכן, יש להימנע בכל מצב מאכילת בשר ברחבי המדינה. העיר היחידה בה ניתן להשיג אוכל בשרי כשר היא קופנהגן. ניתן לקנות אוכל בשרי טוב וכשר גם בקייטרינג של בית חב"ד הפועל בעיר, ומציע סעודות שבת וארוחות חמות במהלך ימי השבוע. עבור תיירים שההימנעות ממאכלים בשריים וחלביים מספיקה עבורם, ניתן לבחור לסעוד במסעדה טבעונית.

המסעדה הכשרה היחידה בדנמרק - מסעדת "טעים"

מסעדת טעים (Taim) היא המסעדה הכשרה היחידה בדנמרק כולה, הפועלת בהשגחת הרב יצחק לעווענטאל, מפעיל בית חב"ד קופנהגן.
זוהי מסעדה בשרית, מסעדת בשרים המציעה מגוון מאכלים דניים ובינלאומיים שונים, על פי כל כללי הכשרות המחמירים הנהוגים ביהדות. יש שם שניצל, חומוס, גולש, חזה עוף, פלאפל, סלט ישראלי ועוד!
ניתן לאכול במקום גם קינוחי פרווה טובים מאוד, להשלמת הארוחה.

כתובת: Ole Suhrs Gade 10, 1354 København

טלפון:

+45 33 16 18 50

שעות פתיחה (שעות פעילות) מסעדת "טעים" הכשרה בקופנהגן:

יום רביעי17:00–20:30
יום חמישי17:00–20:30
יום שישיסגור
יום שבתסגור
יום ראשון17:00–20:30
יום שני17:00–20:30
יום שלישי17:00–20:30

חוץ ממסעדת טעים מהם האופציות למטיילים דתיים בדנמרק?

אם אתם לא מהמחמירים שחייבים תעודת כשרות במסעדה ומספיק לכם לדעת שאין בשר או חלב במנה או במסעדה בכלל,
תוכלו לאכול גם במסעדות טבעוניות שלא מוכרות בשר או חלב ומציעות מטבח מגוון ועשיר של ירקות, פירות ומאכלים ללא פחד מלאכול טריפה או משהו לא כשר.
להלן רשימת מסעדות ומקומות טבעוניים:

Café Harepus

בית הקפה קפה הקפוס שבעיר ארטוס הוא בית קפה טבעוני, המציע מאפים ומנות טובות ללא חומרים מהחי (כלומר, ללא חשש של מאכלים בשריים או חלב נוכרי). ניתן לאכול כאן ארוחות בראנץ' או ארוחות צהריים, עוגות, מאפים, גלידות ועוד. המקום מציע אוכל ברמה גבוהה עם דגש גדול על הטריות והטעם הטוב, והקפה שלו משובח ביותר.

כתובת: Studsgade 7C St, Aarhus, Denmark

Plant Food

מסעדת פלאנט פוד היא מסעדה טבעונית הממוקמת בעיר ארטוס שבדנמרק. המסעדה מתמחה במאכלים המבוססים על צמחים בלבד, בסגנון איטלקי, אירופאי ובינלאומי. לא מדובר בבית קפה, אלא במסעדה של ממש המציעה מנות גדולות ומשביעות המתאימות לארוחת צהריים או ערב. ניתן לקחת את המנות בטייק-אווי, באופן המותאם לפיקניק. בחודשי האביב והקיץ הדבר מומלץ במיוחד.

כתובת: Graven 16H, Aarhus, Denmark

Melone

בית הקפה והמסעדה מלון הוא בית קפה טבעוני, המגישה סלטים טריים ומרעננים במיוחד, סנדוויצ'ים מושקעים ומנות בינלאומיות כמו צ'יפס והמבורגר טבעוני. המקום פופולרי ואהוב במיוחד, ונוטה להיות מעט עמוס בשעות הערב ובסופי השבוע. ניתן להשיג כאן מבחר מנות משביעות וטובות, בעיקר טריות אולם גם מבושלות וחמות, באווירה נהדרת וצעירה במיוחד.

כתובת: Frederiks Allé 96, Aarhus, Denmark

Eden Jaxx

מסעדת אדן ג'קס היא מסעדת המבורגרים טבעונית בקופנהגן, המגישה גם מנות צד ותוספות לצד ההמבורגר – אולם אין ספק שההמבורגרים הם גולת הכותרת כאן, והמבחר שלהם גדול. אפשר לקנות במקום גם מגוון שייקים טובים ומרעננים במיוחד, שמשתדכים נפלא לצד הקציצה החמה והטעימה. הצ'יפס כאן מחולק בנדיבות, וניתן לקנות גם קינוח טבעוני טעים ומעורר תיאבון במיוחד.

כתובת: Rosenvængets Allé 3, Østerbro, Copenhagen, Denmark

Hverdagen

מסעדת הברדגן שבקופנהגן היא מסעדה טבעונית נוספת, המעוצבת בטוב טעם ובאופן מוקפד במיוחד. ניתן להשיג כאן מגוון רחב של מנות טבעוניות שונות, משביעות וחמות, כמו המבורגרים, ריזוטו, פסטות, נאצ'וס ועוד. לקינוח, כדאי להזמין עוגה עשירה וטובה לצד קפה או תה. במקום נערכות פעילויות שונות, כגון שיעורי יוגה וסדנאות, וניתן להצטרף אליהן. האוכל כאן טעים וטרי במיוחד, והמקום זוכה לביקורות נלהבות מאוד מקהל מבקריו.

כתובת: Onkel Dannys plads 9, Copenhagen, Denmark

Flavour Bastards

מסעדת פלייבור באסטרדס היא מסעדה טבעונית נוספת בקופנהגן, המציעה ארוחות בוקר, צהריים וערב. בסופי שבוע, ניתן למצוא כאן גם ארוחות בראנץ' טובות. המנות השונות כאן גדולות, מפתות ומעוררות תיאבון במיוחד – וקשה להאמין שהן אכן טבעוניות מרוב שהן עשירות וססגוניות. ניתן לאכול כאן מנות עיקריות וכן קינוחים מושקעים.

כתובת: Ravnsborggade 12D, Copenhagen, Denmark

שאלות ותשובות נפוצות של מטיילים דתיים

הקהילה היהודית של דנמרק חיה כמעט כולה בתוך קופנהגן. למרות זאת ובשל החוק האוסר על שחיטה כשרה במדינה, בקופנהגן פועלת רק מסעדה כשרה אחת – מסעדת טעים.

מלבד מסעדת טעים הכשרה, אפשר למצוא אוכל כשר בבית חב"ד קופנהגן. אפשרות נוספת היא לקנות מצרכים כשרים מהסופרמרקטים והמרכולים השונים, ולבשל אוכל כשר באופן עצמאי.

הרבה מאוד. רובן ממוקמות בערים קופנהגן וארטוס, אולם ניתן למצוא מסעדות מסוג זה גם בערים נוספות ברחבי המדינה.

רוצה לחזור למשהו ספציפי?

עזרה בתכנון טיול לדנמרק? השאירו פרטים 👇

 

חוויה בדנמרק מתחילה כאן

דילוג לתוכן