חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עזרה בתכנון טיול לדנמרק? השאירו פרטים 👇

קופנהגן, בירתה היפה והמרשימה של דנמרק הקרה, היא עיר מקסימה שיש בה המון מה לעשות. לדנמרק יש, כידוע, היסטוריה חיובית מאוד עם העם היהודי – ולא מפתיע שישראלים ויהודים רבים בוחרים להגיע למדינה הקרירה הזו לחופשתם. 

הביקור בקופנהגן הוא נוח במיוחד עבור התיירים שומרי הדת והמצוות. אפשר למצוא בעיר מגוון מלונות המותאמים לקהל הדתי, בית חב"ד, אפשרויות לקניית והכנת אוכל כשר ועוד.

בית חב"ד קופנהגן

בית חב"ד קופנהגן מנוהל על ידי הרב יצחק לעווענטאל, ונמצא בכתובתOle Suhrs Gade 10. בית חב"ד מפעיל מסעדה בשרית כשרה וטובה, שכדאי מאוד להגיע אליה במהלך ימי השבוע. 

המסעדה, הפועלת תחת השם "טעים", מציעה מנות טובות ומומלצות במגוון רחב יחסית, וכוללת גם קינוחים פרווה. בסופי השבוע מוגשות במקום סעודות שבת. 

הקהל הרחב מוזמן להצטרף לסעודות – אך מתבקש להירשם אליהן מראש, על מנת שניתן יהיה להיערך באופן נכון לכמות האנשים הצפויה להגיע.

מלבד אפשרויות ההסעדה, בית חב"ד מקיים בתחומיו תפילות שבת ותפילות של ימי חול בנוסח אשכנז. ניתן להגיע לכאן על מנת לעיין בספרי קודש שונים, ליהנות מאווירת שבת או אפילו להתייעץ.

 בית חב"ד פתוח ליהודים מכל רחבי העולם, וניתן להגיע לכאן עם כל בקשה, צורך או קושי. ככל הנראה, כאן יימצא מי שיוכל לנסות ולהגיש עזרה. נוסף על כך, בית חב"ד מפעיל מקווה טהרה. ניתן לתאם הגעה אל מול בית חב"ד, במידת הצורך.

טיול בקופנהגן לדתיים

אם אתם צפויים לשהות בקופנהגן במהלך שבת, מומלץ מאוד לבחור ללון במלון הנמצא בקרבת בית חב"ד. על אף שיש בתי כנסת נוספים בעיר, הקרבה לבית חב"ד מאפשרת הליכה נוחה וקצרה לסעודות השבת השונות, ושילוב בין טיול נינוח בעיר לבין מנוחה של עונג שבת.

אפשר לבחור למשל במלון Hotel Skt Petri. זהו מלון חמישה כוכבים שזכה לדירוג גבוה במיוחד באתר Booking – 8.7 עבור חופשות באופן כללי, ו-9.5 עבור טיולי זוגות וחופשות רומנטיות. 

מלבד קרבתו של המלון לבית חב"ד, ניתן לבקש לקבל חדר בקומה נמוכה ומפתח שאיננו אלקטרוני לחדר. חדרי המלון מעוצבים באופן מוקפד ומודרני במיוחד, מה שהופך את השהייה בו במהלך שבת לנעימה במיוחד ונוחה. 

בזכות קרבתו של בית חב"ד למוקדי עניין שונים בעיר, גם המלון עצמו נמצא במרחק הליכה קצר מנקודות עניין שונות. ניתן ליהנות ביום שבת מביקור ברחוב הראשי של הרובע הלטיני, רחוב סטרוגט השוקק.

Hotel Skt Petri, קופנהגן –  (booking.com)

בתי כנסת בקופנהגן

מלבד התפילות המתקיימות בבית חב"ד, פועלים שלושה בתי כנסת נוספים ברחבי העיר – שניים אורתודוכסיים ואחד רפורמי.

בית הכנסת Copenhagen Synagoge הוא בית כנסת אורתודוכסי השייך לזרם הכללי. הוא ממוקם בכתובת Krystalgade 12, ומופעל על ידי בני הקהילה היהודית המקומית. 

ניתן להגיע אליו לתפילות השבת או במהלך ימי החול, ולהתפלל לצד היהודים המקומיים החיים בעיר.

בית הכנסת Machsike Hadas הוא בית כנסת אורתודוכסי נוסף מהזרם הכללי, הממוקם ברחוב Ole Suhrsgade. זהו בית כנסת נוסף המופעל על ידי הקהילה היהודית המקומית, וניתן להגיע גם אליו. אווירת השבת בבתי הכנסת המקומיים בשבת היא נהדרת במיוחד, אולם לא ניתן להצטרף במקום לסעודות שבת כמובן.

בית הכנסת Shir Hatzafon (שיר הצפון) הוא בית הכנסת הרפורמי של קופנהגן, והוא ממוקם ברחוב Kastelsvej 60. בית הכנסת הזה מופעל על ידי הקהילה הרפורמית של קופנהגן. 

הוא איננו מתאים כמובן לדתיים אורתודוכסיים המגיעים לטיול בעיר, אולם יכול להיות פתרון נהדר עבור הרפורמים שמגיעים לעיר או חילוניים אשר רוצים לשמר מעט את טעם השבת במהלך החופשה.

בית הכנסת הגדול קופנהגן
בית הכנסת הגדול קופנהגן

שאלות נפוצות בנוגע לבית חב"ד קופנהגן דנמרק

מסעדת "טעים" המופעלת על ידי בית חב"ד היא מסעדה בשרית כשרה, המופעלת במהלך ימי החול. ניתן למצוא במסעדה תפריט רחב יחסית, הכולל גם אפשרויות שתייה וקינוחים. האוכל במסעדה טוב מאוד, והאווירה בה נעימה ונינוחה במיוחד.

יש כמה אפשרויות שונות לתפילות יום השבת. מי שאוהב להתפלל בין ישראלים ובין תיירים, יוכל להגיע אל התפילות של בית חב"ד.

אם ברצונכם להיפגש עם הקהילה היהודית המקומית ולהתפלל בבית כנסת "אמתי", ניתן לבחור באחד מתוך שני בתי הכנסת האורתודוכסיים הפועלים בעיר. עבור מי שמעוניין להתפלל באופן רפורמי, ניתן להגיע לבית הכנסת "שיר הצפון".

רוצה לחזור למשהו ספציפי?

עזרה בתכנון טיול לדנמרק? השאירו פרטים 👇

 

חוויה בדנמרק מתחילה כאן

דילוג לתוכן