חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עזרה בתכנון טיול לדנמרק? השאירו פרטים 👇

קתדרלות וכנסיות בקופנהגן שאסור לפספס

קתדרלות וכנסיות הן חלק מהנוף העירוני במדינות נוצריות רבות. המבנים הללו, אשר תכליתם דתית, מרשימים ביותר ושווים ביקור גם עבור תיירים שאינם נוצרים. קופנהגן, בתור המרכז הדתי של דנמרק, מציגה מספר קתדרלות מרשימות ביותר.

ביקור במבנים הללו מזכיר לעיתים קרובות יותר ביקור במוזיאון מאשר בכנסייה. ריכזנו עבורכם את הקתדרלות המרשימות ביותר אשר מומלץ לבקר בהן בעת ביקור בקופנהגן. 

כנסיית "המושיע" (Vor Frelseres Kirke)

כנסיית המושיע הינה כנסייה מדהימה ביופיה, אשר קרויה על שמו של המלך כריסטיאן החמישי, המלך הראשון ששלט בממלכה הדנית ביד רמה. הכנסייה ממוקמת באזור הנקרא גם הוא על אותו המלך – "כריסטיאנשוון" (Christianshavn ), קרוב לשכונת "כריסטינייה" (Christiania).

במעלה הכנסייה מתנוסס מגדל, אשר הגישה אליו דרך מדרגות זהובות המובילות עד הצריח המרשים. בקצה העליון מוצב פסל של אדם האוחז בדגל. 

באמצעות המדרגות המרשימות הללו, תוכלו לטפס לשיא הגובה של הכנסייה, לא פחות מגובה של 95 מטרים. מנקודה זו תזכו לנוף פנורמי משגע על העיר קופנהגן.

בנוסף, תוכלו לצפות מקצה המגדל בגשר "אורסונד"(Øresund) המפורסם המחבר בין שוודיה לדנמרק. 

טיפוס במדרגות לשיא הגובה של הכנסייה, הפך לאחד מבילויי החובה בעת ביקור בעיר קופנהגן, ועל כן הכנסייה הזו זוכה לפופולריות עצומה בקרב התיירים והמקומיים כאחד.

שימו לב – זהו איננו טיפוס קל במיוחד – לא פחות מ400 מדרגות יובילו אתכם לראש הצריח, כאשר 150 המדרגות האחרונות הן תחת כיפת השמיים. עם זאת, הנוף שווה כל מאמץ וכל מדרגה. 

בתוך כנסייה, מומלץ להקדיש זמן לצפייה בתקרה – עיטורים מרשימים ויפהפיים ממלאים את החלל הפנימי, וניכר שהושקעו במקום זמן וכסף רב. זוהי קרוב לוודאי הכנסייה המרשימה ביותר בקופנהגן. 

כנסיית "פרדריקס" (Frederiks Kirke)

כנסיית פרדריקס, המכונה גם כנסיית השיש (The Marble Church) מציגה מגדל גבוה במיוחד, מה שמכונה ברחבי אירופה "דום" (dome). ה"דום" של כנסיית פרדריקס מתנשא לגובה של לא פחות מ31 מטרים.

על אף העובדה שבאירופה קיימים שלושה מגדלי "דום" גבוהים יותר, מדובר במגדל עצום ומרשים, והגבוה ביותר בכל דנמרק. 

בשנת 1749 הזמין פרדריק החמישי את המבנה העצום, לטובת חגיגות 300 שנה לשושלת אולדנברג במלוכה הסקנדינבית. העושר והפאר הרב המאפיינים את המקום באים לידי ביטוי בכל פינה.

זהו לחלוטין אחד המבנים היקרים והמפוארים אשר נבנו באותה התקופה. ההשקעה במבנה הייתה כה גדולה, עד שמספר פעמים נעצרה הבנייה כתוצאה ממחסור בכסף, וב1770 נשלחו כל הפועלים הביתה והבנייה עצמה נבלמה.

רק אגף אחד מהתכנית המקורית נבנה עד תומו, וכל השאר הפך להריסות. עד שבשנת 1984, יותר ממאה שנה מתחילת הבנייה המקורית, חודשה הבנייה במקום עד להשלמתו.

ה"פנתאון" המפורסם ברומא היה המודל בעת בניית המקום. השיש הממלא את המקום הגיע הישר מנורווגיה השכנה. 

כנסיית "הגבירה שלנו" (Vor frue kirke)

הכנסייה הזו מפורסמת קודם כל ולפני הכל בזכות החתונה שהתקיימה בה בשנת 2004, בין הנסיך פרדריק ומארי דונלדסן, חתונת המאה בדנמרק על פי רבים.

כנסייה זו היא גם הכנסייה הלאומית של דנמרק. הכנסייה כפי שהיא היום, נבנתה בין השנים 1810 ו1829, ועוצבה בסגנון "ניאו – קלאסי" על ידי הארכיטקט הדני "ס.פ. האנסן".  מדובר במבנה פשוט עצום במימדיו, ויכול להכיל לא פחות מאלף מבקרים. 

עם זאת, ההיסטוריה של הכנסייה הזו הולכת עוד הרבה אחורה, עד לתחילתה של המאה ה13. באותה תקופה היה המבנה אמנם צנוע בהרבה, אך בעל חשיבות עצומה כששימש ככנסייה הרשמית של קופנהגן.

הכנסייה הזו עלתה באש לא פחות מארבע פעמים, כאשר מקור השריפות שנוי במחלוקת עד היום. בתחילת המאה ה14 נבנתה הכנסייה מחדש, והפעם במימדים גדולים בהרבה.

במשך שתי מאות שימשה בגאון ככנסייה של קופנהגן, אבל עשתה לה שם ברחבי כל אירופה, ונחשבה לאחד ממיצגי הארכיטקטורה המרשימים ביבשת. בשל זאת משכה אליה המוני מאמינים ומבקרים מרחבי אירופה. 

לאחר שנשרפה שוב, נבנתה הקתדרלה באבנים אדומות בשנת 1970, וזהו המראה שנשמר עד עצם היום הזה. 

קתדרלות בקופנהגן
קתדרלות בקופנהגן

קופנהגן - עיר של קתדרלות

מעבר לכנסיות הבולטות שציינו, מפוזרות ברחבי העיר קופנהגן עשרות כנסיות בגדלים וסגנונות שונים.

חלק מן הכנסיות קטנות וצנועות יחסית, ולעיתים דווקא אלו מסקרנות ושוות ביקור, תלוי בהחלט מה אתם מחפשים.

מומלץ לטייל רגלית בעיר ולהיכנס באופן רנדומלי לכנסיות שתפגשו. לעיתים קרובות תזכו לראות יצירות אומנות מרשימות, ציורי קיר ועוד אלמנטים ייחודיים לקתדרלות. אין ספק שזהו אחד מהדברים המאפיינים את העיר קופנהגן.

שאלות נפוצות בנוגע לקתדרלות וכנסיות בקופנהגן שאסור לפספס

חד משמעית כן. העיר קופנהגן ידועה לטובה בזכות מגוון הקתדרלות המרשימות שבה, ומושכת תיירים מכל העולם בשל כך. 

על פי רבים, כנסיית "המושיע" (Vor Frelseres Kirke) היא הכנסייה המרשימה ביותר בעיר, הרבה בזכות הנוף הנשקף ממנה, ולפחות אם מכריעים על פי מספר המבקרים בה. אך יש בעיר המון כנסיות מרשימות ושונות מבחינת הסגנון, הגודל והפאר. 

אם ברצונכם להיפגש עם הקהילה היהודית המקומית ולהתפלל בבית כנסת "אמתי", ניתן לבחור באחד מתוך שני בתי הכנסת האורתודוכסיים הפועלים בעיר. עבור מי שמעוניין להתפלל באופן רפורמי, ניתן להגיע לבית הכנסת "שיר הצפון".

הכניסה לכנסיות עצמן היא ללא תשלום, שכן מדובר במקום תפילה הפתוח לכל אדם. במקרים בהם קיים מוזיאון או אתר היסטורי בסמוך לקתדרלה, אז תהיה הכניסה כרוכה בתשלום.  

כמובן שכן. הכנסיות פתוחות עבור תיירים ומבקרים מכל הדתות. מבנים אלו משמשים כאתרים תרבותיים והיסטוריים לכל דבר.

אין קוד לבוש מוגדר. עם זאת לא מקובל להיכנס עם נעליים שאינן סגורות או בחולצה ללא שרוולים. כל הגברים נדרשים להסיר את הכובע בעת הכניסה (לא כולל כיפה).

באופן כללי מומלץ לעקוב אחרי השילוט הקיים בכל כנסיה, שכן הכללים בין הכנסיות שונים. בחלקן מותר הצילום באיזורים מסוימים ומוגדרים, ובאחרות אסור הצילום כלל וכלל. 

רוצה לחזור למשהו ספציפי?

עזרה בתכנון טיול לדנמרק? השאירו פרטים 👇

 

חוויה בדנמרק מתחילה כאן

דילוג לתוכן