חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עזרה בתכנון טיול לדנמרק? השאירו פרטים 👇

דנמרק טיול עם ילדים? מידע על חופשה משפחתית עם ילדים קטנים או בני נוער בדנמרק. מה לעשות עם ילדים בדנמרק?
כל ההמלצות כאן על נופש משפחתי בדנמרק!

העיר קופנהגן, בירתה של דנמרק, היא קרוב לוודאי אחת הערים היותר ידידותיות לטיול של כל המשפחה עם ילדים. כמעט כל הבילויים שהעיר הזו מציעה, מותאמים לכל המשפחה. בסקירה שלפנינו נציג את כל מה שתצטרכו לדעת לגבי התניידות, אוכל, ושאר הפעילויות בעיר קופנהגן יחד עם ילדים.  

תחבורה ציבורית עם ילדים בקופנהגן

אם אתם מעוניינים להשתמש בשירותי התחבורה הציבורית המצויינים של העיר קופנהגן, תוכלו לעשות זאת בקלות, גם עם ילדים. למעשה, 2 ילדים עד גיל 12 נוסעים בחינם בתחבורה הציבורית בקופנהגן, כל עוד הם מלווים במבוגר בעל כרטיס כמובן. ילדים בין הגילאים 12 עד 16 מחוייבים בכרטיס ילדים מוזל. את הכרטיסים תוכלו לקנות ישירות מהנהג או באחת מאין ספור המכונות האוטומטיות אשר בתחנות. תוכלו להעלות עגלת תינוק לכל אחד מאמצעי התחבורה הציבורית ללא תשלום, כאשר בכולן יש מקום ייעודי לכך. 

היכן לאכול עם ילדים בקופנהגן

המשימה של מציאת מסעדה המקבלת גם ילדים היא קלה מאוד בקופנהגן, מהסיבה הפשוטה שכמעט כל המסעדות בעיר ערוכות לקבלת ילדים בכל הגילאים. ברוב המסעדות תוכלו לקבל גם כיסא מותאם לתינוקות והתפריט אף יציג מנות ילדים קטנות יותר ובמחיר נמוך ביחס למנות הרגילות. כך שלא תצטרכו "להתפשר" או לבזבז זמן יקר בחיפוש אחר מסעדה שתקבל את כל המשפחה. 

אטרקציות בקופנהגן לבילוי עם ילדים

כמעט כל האטרקציות בעיר קופנהגן, מותאמות בדרך זו או אחרת גם לילדים, אך יש מספר אטרקציות המיועדות באופן מובהק לילדים ולכל המשפחה. ננסה לסקור את הבולטות והמומלצות שבהן. 

פלדפארקן (Fælledparken)

בילוי בעיר קופנהגן איננו שלם בלי בילוי בפארק הנפלא הזה. זהו הפארק הגדול ביותר של קופנהגן, והוא ממוקם ב"אוסטברו" (Østebro), מרחק של כעשר דקות באופניים ממרכז העיר. זהו הפארק המתוייר והפופולרי ביותר בעיר, והסיבות לכך ברורות. בפארק הזה תמצאו מגוון עצום של אפשרויות בילוי, ואין ספק שהילדים שלכם ישמחו לבלות כאן את כל היום, וכנראה שלא ירצו לעזוב. הפארק העצום מציע אין ספור פינות ישיבה או משחק, טיולים רגליים או פיקניק ביום שמש, וזה מלבד שלל האטרקציות המפוזרות ברחבי הפארק, להלן רשימה חלקית שלהן: 

מיני קופנהגן – זהו גן משחקים משוכלל, הבנוי כולו בהשראת אתרים אייקונים בעיר קופנהגן. 

פארק אופניים – בו יוכלו הילדים שלכם לשכור אופניים ללא תשלום ולרכוב ברחובות המדומים אשר נסללו במיוחד עבורם בתוך הפארק. 

טרמפולינות ונדנדות – עומדות לשימוש הקהל הרחב ללא תשלום.

סקייט פארק – משטח החלקה ייעודי לרוכבי סקייטבורדים, גלגיליות ואופניים. זהו הפארק הגדול ביותר בצפון אירופה !

מכון כושר תחת אוויר השמיים – מדובר במכון כושר פתוח וציבורי המיועד לילדים ומבוגרים כאחד.

פארק מים – בחודשי הקיץ עובד במקום פארק מים פתוח לקהל הרחב וללא תשלום. 

ביקור בנהרות של קופנהגן עם כל המשפחה

אחד מהבילויים המועדפים בעיר קופנהגן ביום שמש קיצי עם ילדים, הוא טיול רגלי, או על גבי אופניים, מסביב לנהרות המקיפים את העיר. הילדים שלכם ייהנו בוודאי להאכיל את הברווזים והברבורים החיים בנהר, ובמקביל משלל גני משחקים המפוזרים בסביבת הנהרות. אם הילדים שלכם אהבו את הברבורים, תוכלו גם לשכור סירה קטנה בצורת ברבור ולשוט במימי הנהר. זוהי חוויה מצחיקה ומהנה ביותר עבור תיירים בכל הגילאים. 

שיט בתעלה עם כל המשפחה

בילוי "חובה" נוסף בעת ביקור בעיר קופנהגן הוא שיט בתעלה. העיר קופנהגן היא עיר נמל, ולכן ביום שמשי, מומלץ בהחלט לצפות מהעיר דווקא מהזווית של המים. הילדים ייהנו עד מאוד מהשיט עצמו, בזמן שאתם תוכלו ללמוד מעט על הארכיטקטורה הדנית בפרט ועל ההיסטוריה הדנית בכלל. והבונוס הגדול – כולם זוכים לראות את "בת הים הקטנה" המפורסמת כל כך לעיר קופנהגן. 

פסל בת הים הקטנה, הוא כמובן בהשראת הסיפור המפורסם של הסופר הלאומי האנס כריסטיאן אנדרסן, אודות בת הים שהייתה מוכנה לוותר על הכל, תמורת אהבתה לנסיך שעל היבשה.  את השיט בתעלה תוכלו לקחת בחוף "גאמל" (Gammel).

מוזיאון שיאי גינס

יש לכם אפשרות להכנס עם הילדים ולראות את מוזיאון שיאי הגינס המפורסם של דנמרק. חוויה מיוחדת לגדולים ולקטנים..סיפורים מפתיעים, שיאים שנשברים ומזכרת לכל החיים!

מוזיאון ריפלי

זוכרים את הסדרה המצליחה ריפלי? אם עניתם לא, כנראה שאתם תזכרו את שמה באנגלית:
 Ripley's Believe It or Not!

מדובר על תכנית שהייתה הלהיט בשנות ה90 ונוסדה ב1918..שודרה במשך עשרות שנים בכל העולם והציגה דברים מדהימים שאנשים ביצעו, חיות מיוחדות, פעילויות מקוריות ודברים שהם פשוט בלתי הגיוניים או שלא שמעתם עליהם.

המוזיאון ישאיר לכם ולילדכם פה פעור והכי חשוב חוויה מיוחדת ושונה!

שחייה עם כל המשפחה בקופנהגן

העיר קופנהגן מתגאה במגוון חופים נהדרים ובמים צלולים לחלוטין. לצורך כך משקיעה העיר משאבים רבים בניתוב מימי המפעלים ושימוש נכון בתעלות. ועל כן, במידה והמים אינם קרים במיוחד (שזה קורה לא מעט), מומלץ ביותר להיכנס לטבילה עם כל המשפחה במימי הים הבלטי. גם החופים עצמם מפנקים ביותר, וינעימו לכם ולמשפחתכם את היום. 

החוף המומלץ והיפה ביותר עם זאת, נמצא דווקא מעט מחוץ לעיר ונקרא "חוף בלוויו" (Bellevue), אשר ממוקם ב"קלמפנבורג" (Klampenborg). הגישה לחוף קלה ביותר באמצעות אופניים או רכבת. אם אתם פחות בקטע של ים, ותעדיפו לבלות עם כל המשפחה דווקא בבריכה, ובכן בנמל הראשי של קופנהגן, בשכונה הנקראת "איי בריג" (Islands Brygge), תמצאו מתחם עצום בו מספר בריכות שחייה בעומקים וגדלים שונים. מגוון הבריכות במקום יבטיח שתוכלו למצוא את המתאימה ביותר לכל אחד במשפחה. 

גן החיות של קופנהגן

גני חיות היו מאז ומעולם אחת האטרקציות המובילות כאשר מחפשים בילוי לכל המשפחה. גן החיות של קופנהגן איננו שונה, ומציע חוויה מרתקת לילדים בכל גיל, ולמבוגרים גם כמובן. מעבר לבילוי המהפנט של צפייה במגוון בעלי החיים שבגן, עומדות לרשותכם אין ספור אטרקציות והפעלות בתוך גן החיות, במיוחד לילדים. חלק קטן מהדוגמאות לכך הן – גני משחקים בנושא חיות, פינות ליטוף, ביקור בחווה קטנה, האכלת חיות, משחקים עם צבעי פנים. לילדים הסקרנים יותר, המגלים עניין מיוחד, קיימת גם הפעלה מתקדמת הנקראת "מעבדת גן החיות" (ZooLab), בה יכולים הילדים להביט מקרוב על מגוון זוחלים ובעלי חיים קטנים יותר. שימו לב – הפעילות הזו מתקיימת רק בסופי שבוע או חגים, ודורשת הרשמה נפרדת.

גן החיות מונגש ביותר גם לתינוקות והוריהם – קיים מתחם הנקה, על אף שההנקה מותרת בכל גן החיות. בנוסף, קיימים חדרי החלפת חיתולים והמסעדות במקום ישמחו לאפשר לכם לחמם את החלב עבור התינוק אצלם במסעדה. 

פארק גני טיבולי (Tivoli) ופארק באקן (Bakken)

פארק גני טיבולי הוא כנראה הפארק המפורסם ביותר בקופנהגן. הפארק ידוע ביופיו בכל רחבי העולם, ומעבר לכך, הוא מציע גם שלל אטרקציות נהדרות המיועדות לילדים בכל הגילאים. החל מרכבות הרים לכל גיל (או יותר נכון לכל גובה), דרך גן משחקים מקורה ומטורף, וכלה בפינות משחקים וספורט מכל הסוגים. לטובת הורים לתינוקות – בפארק תמצאו חדר החתלה, עמדת חימום בקבוקים וכל מה שתזדקקו לו בעת ביקור עם תינוקות. שימו לב – בסופי שבוע וחגים הפארק הומה אדם. על כן, בעת ביקור עם ילדים חשוב לשים לב לא לאבד אף אחד. מומלץ לקבוע נקודת מפגש במקרה של אובדן, ובנוסף, מומלץ להצמיד את מספר הטלפון שלכם על גבי הילדים, לכל מקרה. באופן כללי, כדאי יותר להגיע לפארק עם ילדים במהלך השבוע. 

אם אתם מחפשים בילוי מעט שקט יותר, שווה לנסות את פארק "באקן" – זהו פארק השעשועים הוותיק בעולם והכניסה אליו ללא תשלום (בניגוד לטיבולי). הרכבות בפארק הזה לא נופלות מאלו שבטיבולי, אך היתרון כאן הוא שהמקום פחות עמוס. 

ה"אקספרימנטאריום" (Experimentarium)

שמה של האטרקציה הזו מרמז במעט על מהותה. זוהי אטרקציה נפלאה, המומלצת בעיקר בימים בהם מזג האוויר איננו מאפשר בילוי בחוץ. זהו למעשה מוזיאון לילדים בנושא מדע, אך קרוב לוודאי שהם לא ירגישו את האופי המדעי או הלימודי של המקום, בשל החווייתיות הרבה שבו. המקום כולו מלא במיצגים אינטראקטיביים, הבאים מעולם המדע, אך מופשטים לילדים באמצעות הפעלות מהנות ביותר. המקום גדול מאוד, וההנאה של הילדים ארוכה וממושכת, על כן כדאי שתתכננו להעביר שם את כל היום.  הייחוד של המקום, הוא שהוא מנגיש את המיצגים לילדים עצמם, ועל כן, באיזורים שלמים אין כלל צורך בליווי מבוגר, גם כאשר מדובר בילדים צעירים יותר. 

הכוכב הכחול (The Blue Planet)

אם ביקור בגן החיות איננו פרקטי משיקולי מזג אוויר או חוסר עניין, מומלץ בהחלט להמיר את הביקור באטרקציה הנהדרת הזו. זהו למעשה אקווריום עצום. כמה עצום? הכי גדול בכל אירופה, בו תוכלו פשוט להפוך לחלק מהאוקיינוס, ולהתרשם מקרוב ממגוון עצום ומרהיב של חיות  וצמחיית ים. כמובן שגם כאן תמצאו את כל השירותים להם תזדקקו במידה והגעתם עם תינוק. כגון חדר החתלה וכיו"ב. 

לשחק בלגו עם הילדים בקופנהגן

אז כן, ברור שהילדים משחקים בלגו גם בבית, לא באמת צריך לנסוע עד לדנמרק בשביל לשחק בלגו. אבל חנויות לגו כמו שיש בדנמרק, זו כבר סיבה אמיתית לבקר עם הילדים שלכם. חברת לגו למי שלא ידע היא חברה דנית, ועל כן גם החנויות שלה מיוחדות במינן. אם הילדים שלכם שיחקו אי פעם בלגו, ביקור בחנות הדגל שבמרכז העיר תהיה עבורם חוויה לכל החיים. בחנות עצמה קיים חלק המוקדש כולו לטובת הילדים שרוצים פשוט לשחק. מומלץ ביותר. 

שאלות נפוצות לגבי טיול בדנמרק עם ילדים

בהחלט ובהחלט כן. קופנהגן היא לא רק עיר המציעה מגוון עצום של אטרקציות לכל המשפחה, היא גם עיר נגישה ביותר עבור טיול משפחות עם ילדים בכל הגילאים.

באופן רשמי כל בעל עסק רשאי להחליט האם מותר להניק בשטח העסק שלו. ברוב המקרים התשובה תהיה חיובית, במידה ולא ראיתם שלט, מומלץ פשוט לשאול את הצוות.

כל מוצרי התינוקות, כולל מזון, נמכרים בקופנהגן גם בסופרמרקטים הגדולים. תוכלו למצוא שם הכל, החל מחיתולים וכלה במזון מוכן. עם זאת, לעיתים קרובות הבדלי המחירים בין הסופרים לבתי המרקחת גדולים ביותר.

כמעט כל בית קפה או מסעדה בעיר קופנהגן מציעים ללקוחות חדר החתלה. במידה ואתם ברחוב ולא מצאתם אחד, מומלץ לחפש את המוזיאון או הספריה הקרובים – בהם תמיד יהיה חדר החתלה.

ובכן זה יכול להיות לעיתים בעייתי. חלק מן המוניות מחזיקות בוסטר וחלק לא. בנוסף, החוק הדני מחייב ישיבה פרונטלית משיקולי חגירת חגורת בטיחות. אם אתם זקוקים לכיסא תינוק במונית, חשוב ביותר לבדוק זאת ולוודא מול חברת המוניות.

דנמרק היא חברה מאוד שווה, ולכן היה מעניין לראות שביום שלישי בבוקר לא רק נשים אלא גם גברים דוחפים עגלות ילדים לרחובות. בתי ספר בדנמרק מניפים את הדגל לקבלת פנים תלמידים צעירים ונראה כמעט נורמלי שילדים קטנים מדנמרק יסתובבו עם הוריהם.

לאחר שסיימנו את זמננו בקופנהגן

חזרנו לטיבולי וטיילנו דרך סטרוגט לכמה שעות ואז דרך העיר לצלם בשמש. סיימנו את החופשה אחרי שחקרנו את ילדי קופנהגן עם ילדינו וטיילנו ברחובות קופנהגן כדי לצלם את כל התמונות. לא לחזור, אז נסענו לשדה התעופה כדי לתפוס את הטיסה חזרה למנצ'סטר. אשמח לחזור ולסיים את החופשה על ידי חקר קופנהגן כילד ולקחת את ההרפתקה הבאה למשפחה.

למרבה המזל מצאנו דברים בקופנהגן שנוכל לבקר בלי פעוטות

כך שהיו הרבה דברים מהנים לילדים לעשות ומסעדות טעימות לנסות. רשמו את הטיול המשפחתי שלכם כדי להבטיח לכם חמישה ימים נהדרים בדנמרק ומוכנים עם ציוד תרמי ושלג. ישנן דרכים רבות לנסוע לקופנהגן בחינם ועם ילדים – בחינם, אך ישנם דברים שקשורים לקופנהגן עם ילדים צעירים.

אם ברצונכם לצאת לטבע ולחקור את הטבע בדנמרק

עליכם לבקר באזור לולנד ופאלסטר. למרות שאנו מספקים השראה רבה לטיולים, נשאלנו כמה שאלות בנוגע לטיול עם ילדים על ידי בלוגרים משפחתיים וילדיהם. אם יש לך כמה שאלות או שנאלצת להתמודד עם פחות שאלות שאתה צריך לענות עליהן, הפוסטים הבאים יעזרו לך להפוך את הטיול שלך לחלק יותר.

האנס כריסטיאן אנדרסן, שעבודתו ידועה לילדים בכל רחבי העולם בזכות יצירותיו, נסע לדנמרק בסוף המאה ה -19 כדי להתרכז במדינתו דנמרק.

בשנות השבעים

מתנדב ידידותי ואינפורמטיבי בדירת המנהלת שלי בקופנהגן עודד אותי את ילדתי בת השש לאכול במטבח תוך התפעלות מעיצובים סקנדינבים. לבעלי היה קארי, הבנים שלי נהנו מנקניקיות בזמן שדגמתי חלומי, ובני בעלי דגם בקלה מטוגנת והרינג כבוש. דנמרק ידועה בסמורברוד שלה (סנדוויץ 'פתוח), והיא ארץ נהדרת לילדים שאוהבים להעמיד פנים שהם משחקים, ולכן הייתי להוט לנסות זאת לפני שנסענו לשם.

אם אתה נוסע עם ילדים לדנמרק (או לכל מקום אחר בסקנדינביה)

עיין בסקירה שלנו, המתארת את היצירות הטובות ביותר של מונסטרום. ביום ראשון ביקרנו בגלריה הלאומית הדנית ונהנינו מהעגלה היפה שנתנו לנו. לקחנו את הקטנטנים שלנו לסיור מודרך באוסף, הראינו להם קצת היסטוריה אמנותית דנית קלאסית, נתנו להם לחקור את עולם האמנות בסדנה מיוחדת, אכלנו ארוחת צהריים ונתנו למיצי היצירה שלהם לזרום בצבעים, אומנות ועפרונות. מי שנמצא שם בסופי שבוע יכול לבקר במוזיאון להיסטוריה של הטבע בקופנהגן ובמוזיאון הלאומי של דנמרק בשבת וראשון.

זו קריאה ממש פשוטה ומלאה בידע פנימי שלוקחת את הבנתך את הדנים לשלב הבא

חלק מרכזי בתרבות הדנית הוא צניעות, ותוכלו לראות את התכונה הזו בכל מה שמאפיין את לבושם לאופן בו הם חיים. ביקור בדנמרק נתן לנו את ההזדמנות ללמוד עוד על אמנות ודנית דנית, שהדנים אוהבים בחורפים הארוכים והחשוכים שלהם.

במסורת הדמוקרטית של דנמרק

נראה שילדים שווים למבוגרים, ובגדול הם מפונקים וננזפים יתר על המידה. אם אתם יוצאים לדרך באחד החודשים הקרים יותר והילדים שלכם מגששים שוקו חם, נסו לשתות קצת דנית לקבלת יין חם. משפחות עם ילדים מתקבלות בברכה כל עוד הן אוכלות אוכל זהה להוריהן ולא להיפך.

אם ילדיכם אוהבים חיים ימיים

האקווריום של דנמרק הוא מקום נהדר לחקור בו ביום גשום קריר. יש הרבה מקומות נהדרים לשחק עם ילדיך, לפגוש את הילדים הדנים המקומיים, לפגוש את משפחותיהם או פשוט ליהנות מכמה שעות של שקט ושלווה בזמן שהילדים משחקים. זהו אחד המקומות הטובים ביותר בארץ לילדים ומבוגרים, וזה מקום טוב לבילוי משפחתי עם ילדים. יש הרבה מקומות טובים לילדים ולהורים לשחק יחד, כמו גם כמה משחקים נהדרים לילדים שאתה לוקח.

אם אתה מבקר או גר בדנמרק

ישנם מקומות רבים אחרים שאתה יכול לעשות עם ילדיך בדנמרק. אחת מאטרקציות השמות הידידותיות לילדים שאפשר לבקר בהם לפני טיולכם בשטוקהולם היא ניסוי טום טיטס. שם תוכלו לצאת לטיול יום מהנה בכדי להסיח את דעתכם של ילדיכם מכל מיני דברים.

רוצה לחזור למשהו ספציפי?

עזרה בתכנון טיול לדנמרק? השאירו פרטים 👇

 

חוויה בדנמרק מתחילה כאן

דילוג לתוכן