חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עזרה בתכנון טיול לדנמרק? השאירו פרטים 👇

דנמרק עם ילדים! טיול משפחתי בדנמרק במשך 8 ימים? מה לעשות עם ילדים בדנמרק? איפה להיות, מה לראות ומה אסור לפספס? כל הטיפים כאן בסיכום הטיול שלפניכם!

עמ;לק – יעד מעולה ממש לביקור עם ילדים, לא זול
 
• הרכב משפחתי: הורים + 4 ילדים (13, 10, ותאומים בני 5)
 
• נקודות השוואה: היינו בעבר עם ילדים ביער השחור / צפון איטליה / דרום פולין / ברלין / יוון
 
• קורונה: בגדול, נראה שלא מקפידים כרגע על שום דבר בדנמרק. אמורות להיות מסיכות בתחבורה ציבורית, בפועל אין, אמורים לבדוק חיסון/בדיקה בכניסה למקומות, בפועל בדקו לנו רק פעמיים. בכל מקרה, זה רק מגיל 16 (!). חלק מהמקומות, כמו לגו האוס, קצת מלחיצים, כי מלאים באנשים/ילדים…
 
• התנהלות: מאוד נוחה, הכל מתוקתק, האנשים שירותיים וכולם (כולל ילדים קטנים) מדברים אנגלית שוטפת. קל לשלם באשראי/מזומן, קל למצוא אוכל שילדים אוכלים (פיצה/בורגרים/נקניקיות).
 
• טבע: לא הצד החזק, מדינה מאוד שטוחה. מי שחשוב לו נופים עוצרי נשימה, כנראה עדיף שייסע למדינה אחרת
 
• משך טיול: 8 ימים מלאים מאוד נטו, אפשר גם לבלות שבועיים בכיף. 3 ימים מלאים בקופנהאגן, 3 באיזור ויילה/בילונד, יומיים במעברים
 
• הגעה/חזרה, הגענו מברלין ברכבת לילה (מומלצת!)
 
• מחירים: דנמרק מדינה יקרה. אוכל בסופר הוא במחיר דומה במחירים לישראל (=יקר יחסית לאירופה), אוכל בחוץ קצת יותר יקר מישראל, האטרקציות יקרות מאוד, בפרט כי אין מבצעים/כרטיסים משולבים (יכול להיות שלא בתקופת קורונה או לא באוגוסט כן יש), ואין כרטיסים משפחתיים, אז זוג עם 4 ילדים חייב לקנות 6 כרטיסים במחיר מלא בכל מקום (אלא אם ילדים בחינם, במוזיאונים שפחות מעניינים אותם). יוצא שעל יום בטיבולי או בלגולנד משלמים כ1200 ש״ח למשפחה, כניסה לטירה 600 ש״ח וכו׳.
 
• לינה/רכב: בקופנהאגן בWakeup Copenhagen ליד הנהר (יש 2). מלון חדש ונחמד, עם חדרים מאוד קטנים, ומעליות מאוד עמוסות. אבל זול ובמיקום מעולה, כך שvalue מצוין סה״כ. באיזור vejle בairbnb מצוין. בקופנהאגן היינו בלי רכב (תחבורה ציבורית לא מדהימה, אבל סבירה), אח״כ 5 ימי רכב.

• תוכנית טיול:

** יום ראשון – יום שלם בגני tivoli, פארק שעושועים מאוד איכותי וגדול בכל סטנדרט, שנמצא במרכז העיר. מלא מתקנים מתאימים לכל מני גילאים, כולל מתקנים שלא ראינו במקומות אחרים. גם האוכל בתוך הפארק לא רע.
 
** יום שני: בבוקר לקחנו סירה GoBoat על הנהר ליד המלון. סירה חשמלית לשעה, בערך 250 ש״ח, מקסים ושווה לגמרי. הילדים יכולים לנהוג ומספיקים להקיף שני איים. אולי הדבר המוצלח ביותר בטיול כולו. אח״כ טיול רגלי דרך האיזור ההיסטורי בעיר לכיוון NyHavn, שכונה יפה ובערב לCopenHill, מפעל מחזור ענקים שיש נוף יפה מהגג שלו + מגלשת אבובים למטה. פשוט ונחמד
 
** יום שלישי – עוגות טעימות מאוד (!) בConditori La Glace, אח״כ Rosenburg castle, טירה קטנה ויפה מאוד מבפנים, כולל אוסף תכשיטי המלוכה. הילדים והמבוגרים נהנו. בצהריים טיול באיזור Superkillen, עם כל מני פארקי שעושועים + רחוב קניות לא מאוד מוצלח, ובערב Copenhagen Classic Grand Prix, שמתקיים כל שנה בתחילת אוגוסט. מעין יריד עם המון מכוניות מרוצים קלאסיות שגם עושות מירוצים ביניהן. במירוצים קשה להבין מה קורה, אבל המכוניות יפות ומיוחדות + יש כל מני פעילויות מסביב.
 
** יום רביעי – לוקחים רכב ונוסעים לכיוון Odense. לא נכנסו לעיר עצמה, במקום זה נסענו לEgeskov castle, טירה פשוט יפייפה עם גנים מקסימים, גני שעושועים, מוזיאון מכוניות ואופנועים וכו׳ וכו׳ מסביב. 600 ש״ח, אבל שווה את זה. אח״כ נסיעה לכיוון Vejle.
 
** יום חמישי: נסיעה (כשעה) לAahros. עיר שנייה בגודלה בדנמרק. שם היינו ב2 מוזיאונים: Moesgaard- תולדות האדם. מוזיאון מאוד מאוד יפה עם תוכן לא הכי מעניין (לדעתנו). אין שם הרבה מוצגים, אבל הכל מוצג בצורה מאוד יפה ומיוחדת. Gamle Den By – מוזיאון פתוח של בתים מכל מני איזורים בדנמרק מכל מני תקופות. לחובבי הז׳אנר (אנחנו לא) זה כנרא מאוד מוצלח. בכל אחד מאלה היינו בערך שעתיים. בסה״כ נחמד, בטח ליום חצי גשום. בערב – Vejle deer park, שבו אפשר לפגוש, ללטף ולתת עלים לאיילים, חינם וכיפי לחלוטין. שעה וחצי בערך ופתוח כל היום, מאוד מומלץ.
 
** יום שישי: לגולנד בbillund כל היום. דומה מאוד ללגולנד שהיינו בו בגרמניה בעבר, ואני מניח שלכל לגולנד אחר – המתקנים סטנדרטיים שיש בכל פארק אחר, אבל הכל בצורות לגו + הכל נקי, מתוקתק וכיפי. היינו ביום שהיה אמור להיות גשום (+קורונה), אז היה גם די ריק. ביום רגיל כנראה אי אפשר להספיק את הכל, אז כדאי לתכנן בקפידה. כמו מקומות אחרים בטיול, יקר, אבל שווה את זה.
 
** יום שביעי: בבוקר lego haus, בית עם מלא אפשרויות בנייה + כל מני אטרקציות מבוססות לגו. מאוד יפה ומשעשע. אנחנו מיצינו אחרי כשעתיים, אפשר לבלות שם יותר (כאמור קצת פחות סימפטי בקורונה). אחר הצהריים – פארק המים aquadome lalandia. פארק מים מקורה סטנדרטי אבל מוצלח מאוד. בילינו 3 שעות, אפשר יותר. כל אחד מאלה עולה כ600 ש״ח, אבל כמו כל שאר הדברים – בנוי היטב וחוויה מעולה.
 
** יום שמיני – נסיעה חזרה לקופנהאגן, עצירה ב Fjeld & Fritid – מקום מוצלח מאוד, מעין מוסד שחוקר/משמר דברים שקשורים לים, יש שם כמה לוויתנים קטנים וכלבי ים שאפשר לצפות בהאכלה שלהם, תחרות ציד סרטנים לילדים (מוצלח ביותר) וקצת דגים שאפשר ללטף. מעולה לעצירה של שעתיים. בערב – החזרת רכב + נסיעה למאלמו. עיר אירופאית חביבה, שאם יש בה משהו מאוד מיוחד, לא ראינו אותו. אבל הנסיעה על הגשר יפה + הילדים יכולים להגיד שהם היו גם בשוודיה.
 
בסה״כ, 8 ימים עמוסים למשפחה עם ילדים, שאפשר בהחלט לפרוש עד יותר זמן, ואז אולי גם לבקר בOdense ובRiba.
 
מאת המטייל: Igor Ulitsky בקבוצת הפייסבוק שלנו
 

רוצה לחזור למשהו ספציפי?

עזרה בתכנון טיול לדנמרק? השאירו פרטים 👇

 

חוויה בדנמרק מתחילה כאן

דילוג לתוכן