חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עזרה בתכנון טיול לדנמרק? השאירו פרטים 👇

דנמרק בורכה בחופים קסומים ושלווים, טיול כוכב בדנמרק כולל ביקור בהרבה טירות מהאגדות, תוכלו לטייל ביערות מכושפים ולבקר בערים ציוריות בהן תראו אנשים מדוושים על האופניים שלהם מסיבות אקולוגיות. בקופנהגן תחוו חיי לילה מהטובים באירופה. דנמרק שופעת במוזיאונים רבים ומגוונים, היא ידועה גם בזכות הבירה שלה והאוכל הדני המשובח.

היא מקושרת לשבדיה באמצעות גשר אורסונד, הישג הנדסי יוצא דופן המאפשר גישה קלה בין שתי המדינות בכביש וברכבת. חובבי הספרות ישמחו לבקר באודנסה, עיר הולדתו של הסופר האגדי הנס כריסטיאן אנדרסן .

במאמר זה נציע לכם לטייל במדינה המדהימה ונציג לכם את האטרקציות המובילות בדנמרק, תגלו מדינה המציעה חוויה תרבותית עשירה, ערים מרתקות ואיים קסומים.

גני טיבולי (Tivoli Gardens)

(כתובת Vesterbrogade 3, 1630 Copenhagen)

פארק וגני טיבולי הוותיק משנת 1843, היה פארק השעשועים הראשון, הרבה לפני דיסני ולמעשה היווה את ההשראה לבניית פארקי השעשועים המפורסמים של דיסני, הפארק מציע מגוון עצום של אטרקציות, כולל רכבת הרים, מופעים והצגות לילדים, מסעדות, בתי קפה, גנים, ביתני אוכל , בקיץ נערכים קונצרטים והופעות חיות המוניות המסתיימות לקולות נפצי זיקוקי דינור ומופע מרהיב של צבעים בשמי הגנים. גם בחורף יש מה לעשות בגני טיבולי,  בחורף מעוטרים הגנים באורות לעונת חג המולד. 

Nyhavn

הרובע המקסים הזה הוא איזור הנמל  (New Harbour) וממוקם בחלקו האחורי של ארמון אמאלינבורג , הוא מקום נהדר לטייל בו במהלך היום, תוכלו לעשות שייט וליהנות מהנוף, לטייל לאורך הבתים הצבעוניים מהמאות ה-17 וה-18 .  הנמל מהווה אזור בילוי בלילה , מומלץ לאכול במסעדה אלגנטית על המים ואז לפקוד את הברים, פאבים ומועדוני לילה הרבים. חלק מהספינות בנמל מהוות בית למוזיאונים מרתקים. 

Oresund Bridge, Copenhagen

גשר אורסונד  הוא פלא טכנולוגי שלקח עשרות שנים לבנות אותו והוא כיום אייקון סקנדינבי. הגשר נמצא כ -10 קילומטרים מקופנהגן, וניתן לנסוע עליו ברכב  או לקחת את הרכבת. בצד הדני, הדרך מתחילה כמנהרה . המבנה בן שמונה קילומטרים נפתח בשנת 1999 וכעת הוא מקשר בין האי זילנד, האי הגדול ביותר של דנמרק לקופנהגן, לחוף הדרום-מערבי של שבדיה.

National Museum of Denmark ,Nationalmuseet

(כתובת Prince's Mansion, Ny Vestergade 10, 1471, Copenhagen)

המוזיאון הלאומי (Nationalmuseet), מתעמק בהיסטוריה ובתרבות הדנית וכולל אוסף מרשים של חפצים דניים בני 2000 שנה, עיטורי כנסייה רומנסקית ​​וגותית. קולקציות מהמאות ה -18 וה -19.

תערוכה אתנוגרפית מצוינת עם פריטים מגרינלנד, אסיה ואפריקה. גם ילדים ימצאו עניין במוזיאון הזה, הם יכולים להתחפש בתלבושת תקופתית,  לעלות על סיפון ספינת ויקינג ועוד.

The National Gallery of Denmark ,Statens Museum for Kunst

(כתובת Sølvgade 48-50, 1307 Copenhagen)

גם אם אתם לא מבינים גדולים באמנות, תמצאו עניין בגלריה הלאומית של דנמרק המכילה את אוסף האמנות הדני הגדול ביותר במדינה. המוזיאון, מכסה יותר מ -700 שנות אמנות אירופאית וסקנדינבית, מעבר לאוספים של אמנים דניים, מוצגים ציורים של המאסטרים פיקאסו ואדוארד מונק . 

Christiansborg Palace

(כתובת Prins Jørgens Gård 1, 1218, Copenhagen)

באי הזעיר סלוטשולמן במרכז קופנהגן, תמצאו את הפרלמנט הדני. כריסטיאנסבורג, המתגאה ביותר מ -800 שנות היסטוריה, הוא ביתם של משרד ראש הממשלה ובית המשפט העליון.

המבקרים יכולים לראות חורבות של טירת הבישוף, שנהרסה במאה ה -14, כמו גם את המבצר מימי הביניים.

Frederiksborg Palace 

the Museum of National History

(כתובת DK – 3400 Hillerød, Copenhagen)

ארמון פרדריקסבורג הוא ארמון רנסנס מרשים שנבנה על ידי המלך כריסטיאן הרביעי בתחילת המאה ה -17 והוא מארח את המוזיאון להיסטוריה לאומית של דנמרק מאז 1878. תוכלו ללמוד על ההיסטוריה של המדינה באמצעות אוספי המוזיאון הכוללים מבחר דיוקנאות וציורים , תערוכת צילום , יצירות אמנות ופריטים היסטוריים ועתיקים.

המוזיאון כולל גם סיור בארמון עצמו, שם תוכלו ללכת לאיבוד בין חדרי הארמון שפעם אירחו מלכים ואצילים ולראות את אוסף המלוכה ורהיטים עתיקים. מחוץ לארמון תוכלו לסייר בגנים המטופחים ולראות פסלים ואת  מזרקת נפטון.

The Round Tower (Rundetårn), Copenhagen

(כתובת Købmagergade 52A, 1150 Copenhagen)

המגדל העגול (Rundetårn) בגובה 36 מטרים נבנה כמצפה כוכבים בשנת 1642. כאן תמצאו אוסף קטן הקשור לאסטרונום הדני המפורסם טיכו ברהה, אבל גולת הכותרת הוא הנוף הפנורמי המשתקף מהמגדל .

המגדל מוקף במבנים בעיר העתיקה ומומלץ להגיע אל כיכר  Gråbrødretorv , אחת הכיכרות הציוריות ביותר בעיר.

Amalienborg Palace, Copenhagen

(כתובת Amalienborg Slotsplads 5, 1257, Copenhagen)

ארמון  אמאלינבורג מורכב מארבעת ארמונות מהמאה ה-18, ארבעת הארמונות נבנו במקור כבתים למשפחות אצילות בולטות ולא נועדו כלל למלוכה.  הארמונות החלו לשמש כמעון למשפחת המלוכה, שעברה להתגורר לאחר השריפה בארמון כריסטיאנסבורג בשנת 1794 והארמון נשאר בית החורף שלהם.הארמונות בנויים בסגנון רוקוקו  ומשלבים אלמנטים סגנוניים גרמניים וצרפתיים. 

הארמון מושך מבקרים גם בשל המצעדים של חיילי המשמר המלכותי.בארמון שוכן גם מוזיאון אמלינבורג, שהוא חלק מארמון כריסטיאן השמיני. כאן תוכלו למשל לראות את חדר העבודה של המלך,אולם הגאלה בו נערכו נשפים, שעדיין משמש את משפחת המלוכה באירועים מיוחדים. אמאלינבורג מציגא חלק מהאוסף המלכותי, תוכלו לבקר גם בספריית המלכה .

Lyngby Open-Air Museum ,Frilandsmuseet

(כתובת Kongevejen 100, 2800 Kongens Lyngby)

כ-15 קילומטרים מחוץ לקופנהגן, תמצאו את המוזיאון הפתוח של לינגבי, חלק מהמוזיאון הלאומי הדני, המתפרש על שטח של 35 דונם,  בו שוכנים בתי חווה אותנטיים, בניינים חקלאיים המשחזרים את החיים בימי הביניים. יש גם חיות ופינות ליטוף, גנים היסטוריים מפוארים לשוטט בהם, ביקור בבתים ישנים הנותנים הצצה לחיים באותה תקופה, הילדים יוכלו לרכב על סוסים ומשפחות יכולות למצוא פינות חמד לערוך בהן פיקניק .

Kronborg Slot, Helsingør

(כתובת Kronborg 2 C, 3000 Helsingør)

טירת קרונבורג היא מבנה מרשים ואתר מורשת עולמית של אונסק"ו .היא שוכנת בעיר אלסינור שבצפון-מזרחו של האי זילנד בדנמרק. הבניין החל להיבנות עוד בשנת 1640, הטירה שופצה בשנת 1924. באגף הדרומי תמצאו את קפלת הטירה, שהפנים שלה שרד שריפה בשנת 1629 מדובר בחלל  מפואר בסגנון רנסנס. האגף הצפוני מכיל את אולם הנשפים הגדול , אולם האבירים,ובחלק המערבי מוצגים שטיחי קיר ויצירות אמנות כמו גם חפצים מהאוסף המלכותי.

תוכלו לחוות תערוכה  של תמונות מרהיבות של האמן  ג'ים לינגווילד של מלכי ומלכות העבר, בתערוכה תראו דיוקנאות בגובה של יותר מ -3 מטרים, המספרים את סיפור המלוכה המרתק של דנמרק.האמן ג'ים לינגווילד מציג את מלכי ומלכות העבר כפי שהיו, אנשים בשר ודם. עם רגשות וחלומות . בנוסף הטירה מארחת קונצרטים .

Egeskov Castle, Kvarnstrup

(כתובת Egeskov Gade 18, DK-5772 Kværndrup)

טירת אגסקוב נמצאת בדרום האי פין, דנמרק.  הטירה נראית כמי שלקוחה מהאגדות, שוכנת בסביבה יפה במרחק של פחות מ -30 דקות נסיעה מאודנסה והיא טירת המים השמורה ביותר באירופה. מבנה הרנסנס הושלם בשנת 1554 ונבנה במקור לצורכי הגנה. בשנת 1959, השטח נפתח לציבור, המוזיאון נפתח בשנת 1967, תוכלו לבקר בארמון טיטניה Titania’s Palace הקסום , הארמון מכיל לא פחות מ -3,000 חפצים ייחודיים, כולל אוצרות תרבות שנאספו מכל חלקי העולם. 

גם ילדים יהנו מביקור בטירה, הטירה מארחת תערוכה מיוחדת בחדר Jomfru Rigborg על, המשורר והסופר המפורסם בעולם שנולד באודנסה בשנת 1805. יש סדנאות יצירה לילדים וסיפורים על היצירות הדמיוניות של הנס כריסטיאן אנדרסן, הילדים יראו גם בובה מנייר בעיצובו ויוכלו לנסות ולעשות יצירות מנייר בעצמם. בלופט הילדים יוכלו לראות אוסף מפואר של צעצועים היסטוריים.

Hans Christian Andersen Museum, Odense

(כתובת Hans Jensens Stræde 45, 5000 Odense)

סיפוריו של הנס כריסטיאן אנדרסן שזורים בתרבות הדנית. המוזיאון משנת 1908 מוקדש לחייו וליצירתו של הסופר, עם תצוגות של חפצים, מזכרות ורישומים ויצירות אמנות. תוכלו לראות מיצגים אינטראקטיביים וסצנות מתוך סיפור האוטוביוגרפיה של אנדרסן .גם בית ילדותו של הנס כריסטיאן אנדרסן הממוקם מדרום -מערב לקתדרלת אודנסה , הוא  חלק מהמוזיאון.

Den Gamle By, Aarhus

(כתובת Viborgvej 2, 8000 Aarhus C)

מוזיאון ההיסטוריה של Aarhus, Den Gamle By, מחולק לשלוש שכונות, תוכלו למצוא ייצוגים של חיים בדנמרק באמצע המאה ה -19, שנות ה -20 ו -1974. כל פרט, מהאדריכלות והכבישים ועד העסקים וחיי הבית ממחיש כיצד השתנו החיים ומהן המסורות שהשתמרו עד היום.

בנוסף זהו ביתם של מספר מוזיאונים ושל גלריה לאמנות דקורטיבית . בקרבת מקום, מוזיאון מוסגארד (Moesgaard Museum) מתעמק עוד יותר אחורה לאורך תקופת האבן, תקופת הברונזה, תקופת הברזל ותקופות הוויקינגים, שם תמצאו גם  תערוכה על דנמרק מימי הביניים. .

The Funen Village ,Den Fynske Landsby

(כתובת Sejerskovvej 20, 5260 Odense S, Copenhagen)

Funen Village הוא מוזיאון היסטוריה באוויר הפתוח המשחזר את תקופת המאה ה -19, תקופת חייו של הסופר הנס כריסטיאן אנדרסן שכתב את  האגדות הדניות האיקוניות. המוזיאון כולל מבני חווה אותנטיים וכפרים עם בתים שניתן לחקור ומציע למבקרים הצצה לעבר. תוכלו לראות מחרשות רתומות לסוסים המשחזרות את שיטות עיבוד האדמה,מגוון של בעלי חיים, כולל סוסי עבודה, פרות ועזים, כבשים, חזירים ותרנגולות, 

בנוסף המוזיאון מקיים סדנאות, המבקרים יכולים לצפות בהדגמות בישול , תוכלו לבקר בחנות נפחות ולראות בעלי מלאכה ומקצועות שהיו נפוצים באותה תקופה.

The Farøe Islands

ממלכת דנמרק כוללת שתי מדינות אוטונומיות: איי פארו הרחוקים וגרינלנד. איי פארו שוכנים כ -600 קילומטרים מערבית לחוף הנורבגי, זהו ארכיפלג של 18 איים. תמצאו שם טבע, חופים סלעיים תלולים, ופיורדים .

זה המקום לפגוש כלבי ים, לווייתנים ומיני דגים רבים, צפרים יכולים להתפעל מצוקי הציפורים של וסטמאנה (Vestmanna). האיים מתהדרים גם בסצנת מוזיקה תוססת ומארחים פסטיבלים רבים בקיץ.

כדי להגיע לפארו, תוכלו לטוס מקופנהגן או לעלות על מעבורת מכמה נמלים

LEGO House, Billund

(כתובת Ole Kirks Plads 1, 7190 Billund)

בית לגו בבילונד, הוא פארק שכולו מושתת על לבני הלגו, מדובר באטרקציה המושכת משפחות רבות. הפארק כולל תשעה גני שעשועים לפי נושאים, תוכלו למצוא מתקנים רבים ומשחקים, אך המקום לא משמש רק לשעשוע אלא מציע אתגרים קוגניטיביים והזדמנות לחוויה חינוכית ומלמדת עבור הילדים. 

Viking Ship Museum (Vikingeskibsmuseet), Roskilde

(כתובת Vindeboder 12, DK-4000 Roskilde)

מוזיאון ספינות הוויקינגים  נותן הצצה לחיי הוויקינגים וללמוד על עידן הוויקינגים , התערוכה המרכזית, אולם ספינת ויקינג, כוללת חמש ספינות ששימשו בעבר את הוויקינגים ליצירת מחסום על פיורד רוסקילדה . לאחר שנמצאו שרידים בחפירות תת מימיות , הצליחו לשחזר את הספינת העתיקות. .החוויה מאפשרת לתיירים לעלות על סיפון ספינת ויקינג. תוכלו לחקור את החדרים והציוד של הספינה , לראות שחקנים עם תלבושות ולהרגיש שחזרתם לאחור בזמן ואפילו לחוות חוויה המדמה ים סוער.

רוצה לחזור למשהו ספציפי?

עזרה בתכנון טיול לדנמרק? השאירו פרטים 👇

 

חוויה בדנמרק מתחילה כאן

דילוג לתוכן