חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עזרה בתכנון טיול לדנמרק? השאירו פרטים 👇

סיכום טיול ארוך של שבועיים בדנמרק מאת נסטיה וייס (הטיול היה סופר ספונטני אז לא היו הרבה תכנונים ולכן פשוט הרבה פעמים זרמנו ונכנסו לעיירות שונות וטיילנו, עצרנו ליד אגמים ונהננו מהנוף והטבע וכו).

כשהחלטנו לטוס לא מצאנו הרבה מידע שיוכל לעזור ולכן החלטתי לפרט כמה שיכולה אז מקווה שיעזור למישהו 🤞

תאריכים: 3.9-17.9

✈️ טיסות: הוזמן עם Norwegian- סך הכל היה בסדר.

🚗 רכב: הוזמן בבאדג'ט דרך rentalcars במחיר של 1200 ש"ח בערך ל-9 יום. באדג'ט מעולים! אחלה שירות ויחס, מחיר הוגן. הזמנו דרכם בדלפק את הביטוח המקיף שכולל הכל (שריטות/תקלות/בעיות וכו') על מנת להימנע מכל תשלום במידת הצורך להבדיל אם מזמין דרך חברות חיצוניות/חברות ביטוח (ששם צריל לשלם ואז לבקש זיכוי) – ביטוח מקיף בדר"כ יוצא כמו ההשכרה עצמה אבל לדעתנו זה שווה את המחיר 🙂
כשהזמנו דרך rentalcars בטעות ביצענו שתי הזמנות, כשהגענו לסניף של באדג'ט הם עידכנו אותנו והנחו מה לעשות. חייבת להגיד שהיו הרבה המלצות לא טובות על rentalcars אבל השירות שלהם היה ממש טוב ומהיר, הם טיפלו בבקשה בזריזות והכסף הוחזר תוך כמה ימים.

קורונה: **נכון לחודש ספטמבר, לא יודעת אם ההנחיות השתנו**
מחוסנים 3 פעמים ולכן לא נדרשנו לבדיקת קורונה בכניסה לדנמרק אלא רק לתעודת מתחסן.
לפני הטיסה נרשמנו באתר covidresults.dk בשביל הבדיקות קורונה. את הבדיקות עצמן ביצענו בשדה תעופה בחינם (לשים לב שצריך להגיע עם הברקוד שמקבלים מהאתר כאשר נרשמים) – התוצאות הגיעו לאחר 9-10 שעות.

☀️ מזג אוויר: מסתבר שזה הספטמבר הכי חם שהיה להם (לאחר שיחה עם מקומיים), רוב הזמן היה מזג אוויר מאוד נעים -חולצה קצרה וג'קט, בערב עוד שכבה של חולצה ארוכה ומעיל קל.
רק בימים האחרונים בקופנהגן היה יותר קריר וגשום- הקור היה בעיקר בגלל הרוח אז אם לובשים מעיל/ג'קט טוב שהרוח לא עוברת דרכו אתם מסודרים 🙂

הגעה מהשדה ולשדה: מאוד נוח- יש רכבות מהירות ותוך חצי שעה אתם במרכז. לזוג יצא 77 קרונות.

יום ראשון 3.9:
איסוף רכב מבאדג'ט ונסיעה לכיוון האי מון.
עשינו מסלול הליכה לכיוון הצוקים הלבנים- פשוט וואו! אין מילים לתאר את היופי הזה!
בדרך עברנו בעיירה מאוד חמודה שנחמד לעשות בה סיבוב בשם Stege .
בלילה ישנו במלון בשם Hotel Fjordkroen – נוף מהמם לכיוון הים, הכל מוקף בפרחים וצמחים- לקחנו חדר עם טרסה אז היה ממש נחמד לשבת בחוץ להנות מהשקט המוחלט והאוויר.
עם זאת הארוחת ערב במלון לא מומלצת בכלל- יקר ולא טעים.
מה שכן הארוחת בוקר הייתה מדהימה!

4.9:
נסיעה לצד השני לאי Fyn – בדרך עוברים בגשר ולשים לב שהוא בתשלום (בכניסה לגשר יש אופציה לשלם בכרטיס אשראי או במזומן במכונות – עולה 245 קורונות)
טירת אגסקוב- מעבר לטירה עצמה שמבחוץ מאוד יפה ומבפנים חמודה סהכ המקום עצמו פשוט מהמם ואפשר לבלות שם בכיף יום שלם במיוחד אם אתם עם ילדים!מגוון פארקים יפים, מזרקות, מדשאות בצורות ויש הרבה מקומות לעשות פיקניק אז אפשר להביא אוכל איתכם במקום לקנות שם (לא ממליצה, הרבה אנשים וחוסר יעילות מוחלט של העובדים- הזמנו 2 נקניקיות בלחמניה וחיכינו 40 דק' לקבל אותם!!).
יש שם מס' תערוכות חמודות- מכוניות, קמפינג, כיבוי אש
פעילויות לילדים- מבוך חמוד מאוד, גשר חבלים, מגלשות וכו
בערב נסענו לעיירה Kerteminde- במקרה הזמנו שם דירה אבל התברר שהיא אחת מהערים המומלצות לביקור באתרים מובילים. ישנו שם בAirbnb (אם מישהו מעוניין אצרף קישור) – מדובר בבית קרקע כאשר כל הקומה השניה הייתה לרשותנו כולל מרפסת עם נוף משגע לים.
בערב הלכנו לאכול במסעדה בשם Pizza Pronto – ממליצה בחום- שירות טוב, אוכל פשוט מדהים וקיבלנו אפילו בירה מתנה!

5.9:
נסענו לגן חיות באודנסה – סך הכל גן חיות מאוד חמוד, בילינו שם יום שלם בכיף. הלכנו לשם בעיקר בגלל שיש שם אופציה להאכיל ג'ירפות מקרוב מה שהיה ממש מגניב אז אם יש לכם ילדים זו אחלה אטרקציה רק לשים לב שצריך להזמין כרטיס לזה מראש באתר שלהם כי לנו למשל לו היה מקום ביום שרצינו והזמנו ליום אחר.
בערב לא התאפקנו ושוב הלכנו למסעדה מהיום הקודם 😳 הפעם לקחנו פיצה בטייק אווי שהייתה מאוד טעימה 🤤

6.9:
את הבוקר הקדשנו לטיול ב Kerteminde הקסומה! המרכז קטן יחסית ברמה של כמה רחובות בודדים אבל מאוד מיוחד, הנופים לכיוון הים פשוט יפהפיים מכל מקום שמסתכלים!
בצהריים נסענו לכיוון המערב ועצרנו לאכול בעיירה בשם Fredericia בשוק האוכל הקטן שיש להם – Urbania Street Food – אווירה טובה, שירות טוב ומבחר, האוכל היה סך הכל טעים.
את האוכל החלטנו להוריד בהליכה בפארק יפהפייה לא רחוק משם שנמשך עד הים עם תצפית מהממת מלמעלה על כל העיר, ים והיערות (שם הפארק – Fredericia Vold).
בערב הגענו לדירת Airbnb שנמצאת לא רחוק מהעיירה Silkeborg.

7.9:
רוב היום בעיקר טיילנו- נסענו לעיירה Silkeborg ושם יש יער (MOSES) עם אווירה ממש "קסומה" שבו טיילנו. משם נסענו ל- Uncovered Bridge – גשר מאוד נחמד עם מיני מפל ונוף יפה, יש שם גם שולחנות פיקניק.
אחר הצהריים הגענו ל Aarhus והלכנו לפארק האיילים מצויידים בתפוחים וגזרים. חוויה מקסימה ממש! האיילים כבר מנוסים ויודעים כשמישהו מגיע עם אוכל ורצים מהצד השני כדי להוציא מכם את השלל, הם נותנים ללטף ומטיילים ממש לידכם!
ארוחת ערב בשוק האוכל Aarhus street food – לא היה משהו מיוחד, כן יש יותר מבחר לעומת השוק הקודם והאוכל טעים אבל לשים לב שהיה מאוד צפוף ותורים ארוכים.

8.9:
בבוקר נסענו לעיירה המקסימה Viborg, המרכז שלהם מאוד חמוד- מגוון מסעדות וחנויות.
לאחר מכן נסענו לעשות מסלול הליכה במקום שנקרא Spor Inderøen – Dollerup Bakker – מסלול ליד אגם ויער- נוף משגע!
אחרי כמה שעות של הליכה חזרנו לViborg לארוחת ערב במסעדה Jensens Bøfhus – שירות ממש טוב, המלצרים היו מאוד חברותיים והאוכל היה ממש טעים.

9.9:
נסיעה למוזיאון הוויקינגים שנמצא יותר צפונה (Vikingemuseet Lindholm Høje) – מוזיאון חמוד עם תערוכה קטנה, בחוץ אפשר לראות שרידים איפה שהיה הכפר שלהם כולל איפה ואיך נקברו.
בדרך למוזיאון כמובן עצרנו מספר פעמים להנות מהנוף כולל עצירה משגעת ליד הים/אגם על כביש Hovedvejen – פשוט ירדנו לחוף ואכלנו שם ארוחת בוקר.
אחרי המוזיאון נסיעה לכיוון עיירה בשם Saeby שממוקמת ליד הים- טיילנו קצת בעיירה וליד הים.

10.9:
היום המיוחל הגיע ונסענו ללגולנד 🥳
הגענו ביום יחסית קריר ומעט גשום, בהתחלה התבאסתי אבל זה התברר כהצלחה גדולה! לא היו הרבה אנשים וכמעט לא היו תורים, כשהיה גשם אז פשוט נכנסו לאזורים הסגורים.
יש מספר מתקני שעשועים בדגש על רכבות הרים (על חלקם עליתי אפילו 3 פעמים 😜), יש כמו מיני ישראל רק בנוי כולו מלגו.
מקום אידיאלי למשפחות עם ילדים!
בהחלט היה שווה להגיע וממליצה בחום!
מבחינת כרטיסים: הזמנו מראש כרטיסים ליום אחד כולל חניה ( לשים לב שהם לא עובדים כל השבוע) והכניסה לפי התאריך שהזמנתם מראש.
אחרי לגולנד הלכנו לאכול במסעדה בעיר לא רחוקה משם בשם Cafe J – בין המסעדות המוצלחות ביותר שהיינו בהן, אוכל כל כך טעים שלמרות שהייתי מפוצצת כבר, לא יכולתי להפסיק לאכול 😂 רק לשים לב שהם לא מקבלים אשראי זר ולכן צריך להצטייד במזומן (דרך אגב זו הפעם היחידה שקרה לנו שלא קיבלו אשראי).

11.9:
בבוקר קמנו והתחלנו בנסיעה ארוכה לכיוון קופנהגן כאשר היעד היה אטרקציה בשם Falkonergården- מופע של עופות דורסים- מציגים איך הם צדים, הם עפים לכם ממש מעל הראש, עוברת איתם לידכם בזמן שהם אוכלים את הבשר-נורא מרתק (גילוי נאות המופע היה בשפה הדנית אבל היה כל כך מרתק שלא הרגשנו שלא הבנו משהו ושלא נדבר על כך שמי שניהלה את המופע ניגשה אלינו מספר פעמים והסבירה לנו דברים חשובים באנגלית מה שהיה מאוד מתחשב!)
המופע אורך בערך שעה ובו כל פעם מציגים עוף דורס אחר.
הם לא עובדים כל השבוע אז צריך לראות מתי הם כן עובדים באתר שלהם (לדעתי רק בסופשי שבוע עם שעות קבועות).
אחרי הנסיעה הארוכה והמופע נסענו למלון בשם Comwell Holte ללילה אחד לפני שנוסעים לקופנהגן.
פה מגיעה דיס המלצה ענקית על המלון למקרה שתתקלו בו- היה מאוד קר בחדר והחימום לא עבד, כאשר הגענו לקבלה לשאול אם אפשר לטפל בזה הפקידה מאוד הופתעה וזלזלה בנו ולא הבינה איך יכול להיות שקר לנו ולאף אחד אחר לא קר. היינו מאוד עייפים ופשוט כבר לא היה לנו כוח להתעסק עם זה אז החלטנו לפחות לשבת בבר של המלון לשתות משהו ולנשנש, חיכינו קרוב לחצי שעה ואף אחד לא הגיע עד שלבסוף אותה פקידה הועילה בטובה לבדוק ואמרה שהמלצרים והברמן עסוקים מדי עם החדר אוכל אז אף אחד לא יכול לגשת למרות שהגענו בשעות הפעילות של הבר.

12.9:
נסיעה בבוקר לקופנהגן והחזרה של הרכב.
לקחנו מלון 5 כוכבים בשם Hotel NH Collection Copenhagen ופה מגיעה המלצה ענקית מכל הלב!!
כשחיפשנו מלון בבוקינג נתקלנו בו ולא היו בו כלל תגובות והסתבר שהוא רק נפתח- אנחנו לא נוהגים להזמין מקומות ללא תגובות אבל החלטנו לקחת סיכון מאחר ומדובר ברשת ובמלון 5 כוכבים וכמובן שהמחיר קרץ- הסיכון השתלם! מיקום מעולה! היחס של העובדים היה פשוט מדהים, חיכו לנו 2 צלחות עם מקרונים ועוגת בראוניז בחדר, הכל נקי וחדש! הייתה לנו בעיה בלילה הראשון בחדר (שלא באשמתם) והם ישר החליפו לנו לחדר אחר, הארוחת בוקר פשוט מושלמת ומגוונת, יש ממש מבחר ויש שף שמכין חביתה/מקושקשת/תוספות וכל מה שאתם רוצים במקום.
נסענו לתחנה המרכזית ושם קנינו קופנהגן קארד- עשינו חישוב והחלטנו שזה הכי משתלם לנו מבחינת נסיעות ואטרקציות שאנחנו רוצים/תכננו לעשות.
נסענו לאכול בשוק האוכל Reffen – Copenhagen Street Food – מבחר ממש גדול של אוכל מכל הסוגים- מאכלי ים, מרוקאי, ארגנטינאי, טוסטים וכו' בילינו פה כמה שעות ונהנו מכל סוגי האוכל כמעט 😂
אחר הצהריים נסענו לטיבולי – המקום עצמו מאוד יפה, יש הרבה מסעדות, אטרקציות (לשים לב שהעלייה לאטרציות לא כלולה בכרטיס כניסה אבל יש צמיד שאתם קונה ויכול לעלות על מס' מתקנים במחיר אחיד). בערב יש מופע לייזר מאוד נחמד וקטן אבל לעומת מקומות אחרים שהיינו בהם באירופה הוא בין המיוחדים. נפתח שם בית רפאים ממש מגניבעם שחקנים אמיתיים ולא לבעלי לב חלש (או שפשוט תהיו כמוני ולא תפסיקו לצעוק 😂)

13.9:
התחלנו משיט שהיה כלול בקופנהגן קארד והלכנו למס' מוזיאונים: שיאי גינס, ריפליס, כריסטיאן האנס- שכולם היו גם כלולים בקופנהגן קארד והיו מאוד חמודים ואינטרקטיביים.
ארוחת ערב במסעדה Restaurant & Cafe Nytorv- שירות מעולה, אוכל טעים.
לקראת השקיעה הלכנו ל Curch of our seviour בשכונת כריסטיאניה ועלינו לתצפית למעלה (בלי שום סורגים להבדיל מתצפיות אחרות) ומשם התגלה נוף מדהים בשילוב של השקיעה, היה מאוד מיוחד ולא עמוס בכלל מבחינת אנשים.

14.9:
נסענו ל Open air Museum (נסיעה של חצי שעה מקופנהגן ברכבת) – היה מאוד נחמד, הרבה בתים ומראים איך חיו לפני 200-300 שנה. לצורך השוואה היינו במוזיאון כזה בהולנד והיה הרבה יותר מיוחד ומגניב לכן לטעמי אולי לא שווה להיסחב עד לשם אבל אם תשאלו את בן זוגי יגיד לכם ההפך 🤦🏼‍♀️🤷‍♀️
כשחזרנו לקופנהגן הלכנו לאכול בRestaurant Karla – כרגיל שירות מדהים ואוכל יוצא מן הכלל.

15.9:
הלכנו ל Medical museum – חמוד אבל פחות התחברתי- יש תערוכת קורונה, תערוכת פסיכיאטריה ושלדים עם מחלות וכו אבל הבן זוג שלי לדוגמה מאוד נהנה ועבר מיצג מיצג והחברים שלנו עפו על התמונות משם.
נסענו לטירת רוזנבורג- היינו בכמה טירות באירופה וזו בהחלט אחת המוצלחות, אומנם היא יחסית קטנה אבל מיוחדת ואותנטית (לשים לב רק שאחת הקומות סגורה לקהל).
הלכנו לשוק אוכל קטן בשם Torvehallerne והתנחלנו בטאפאס בר שמומלץ בחום רב!! (tapa del toro) – טאפסים מעולים מאוד, מחירים נוחים והעובדים חברותיים מאוד!
וכדי להוריד את כל האוכל ולברוח קצת מהגשם הלכנו ל round tower שהיה מאוד חמוד עם נוף לכל העיר.
בערב הלכנו למסעדה בשם HEERING – בכנות מסעדה תיירותית ללא שום דבר מיוחד, פחות ממליצה 🙂

יום אחרון:
הלכנו לגן חיות של קופנהגן, הוא יחסית קטן אבל נהננו מאוד! הבעח קרובים, מטופלים טוב ומאוד פעילים.
אחרי זה הלכנו ל Cisterns in Søndermarken – זה שייט עם סירת משוטים מתחת לאדמה עם תערוכה שאתה לבד מנווט את הדרך בחושך- רק אתם והרעש של המשוטים בתוך המים בשילוב עם ההד. תוך כדי החתירה יש תערוכה קצת משונה לטעמנו אבל משתלבת באווירה, הרעיון מקורי אבל הביצוע פחות. לא כל כך אהבנו את התערוכה, לא מאוד מעניינת ואם נתקעתם מאחורי סירה אחרת אפשר לחכות הרבה זמן כי אין דרך לעקוף. בנוסף, יש 2 משוטים שכל אחד צריך לחתור וצריך לסנכרן ביניכם מה שפחות נוח במקום כזה שקט וצר, בקיצור לא שווה את הכסף לדעתי אבל הבן זוג שלי לדוגמה מאוד חיכה לזה ולדעתו היה שווה רק בשביל החוויה.
החלטנו לחזור לטאפאס בר היום מרוב שהיה כל כך מוצלח ולא יכולנו פשוט ללכת משם למרות שכבר היינו מפוצצים! 🤤😅

17.9: נסיעה בבוקר לשדה והביתה 🙂

כמה דגשים והערות:
אנשים– הדנים אנשים מאוד נחמדים וידידותיים! תמיד עזרו לנו והיו מאוד מנומסים ואדיבים. מבחינת שפה- בכל מקום אפילו במקומות נידחים לכאורה מדברים אנגלית ברמת שפת אם, אולי 3 פעמים בודדות נתקלנו באנשים שלא ידעו.
מחירים– המחירים לא זולים, דומים מאוד לארץ – דלק, אוכל, אטרקציות.
שופינג– בגלל שלא חישבתי נכון איזה בגדים לקחת נתקעתי לקראת סוף הטיול ועשיתי קצת שופינג בקופנהגן- H&M מחירים כמו בארץ, New Yorker היה בדיוק סייל ומחירים ממש שווים.
סים – לקחנו 2 סימים – אחד lyca ואחד libera- לאחת מהן יש דוכן לפני הרכבת בשדה תעופה ומשם אפשר לקחת את הסים בחינם. ב-7 ELEVEN אפשר לקנות גם סימים ושם מטעינים לפי חבילות (בסניף שנכנסנו אליו ממש עזרו לנו, הסבירו ועזרו לחבר הכל). הסים השני עלה לנו בערך 50 קרונות ובכל אחד הטענו 100 קרונות.