חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עזרה בתכנון טיול לדנמרק? השאירו פרטים 👇

דנמרק היא מדינה נפלאה עבור תיירים ומומלצת ביותר לביקור. מאות אלפים פוקדים את המדינה בכל שנה, ונהנים מהשפע שיש לה להציע.

אחד האלמנטים החשובים ביותר בעת תכנון טיול הוא כמובן אופן ההתניידות, ובעיקר כאשר מדובר במדינה עם מאות איים.

תיירים רבים מעדיפים באופן טבעי להשתמש בשירותי התחבורה הציבורית ולא להסתבך עם השכרת רכב, נהיגה במדינה זרה וכדומה.

בדנמרק הופכת האופציה הזו לפופולרית ביותר, בזכות התשתית הנפלאה שיש למדינה מבחינת תחבורה ציבורית. ננסה לסקור את כל מה שצריך לדעת על התחבורה הציבורית בדנמרק, כך שתוכלו לתכנן את הטיול המושלם עבורכם. 

באוויר, בים וביבשה - תחבורה ציבורית בדנמרק

עבור רוב התיירים בדנמרק, המסלול הראשון הוא משדה התעופה לעיר קופנהגן. הדרך המהירה ביותר לעבור מסלול זה היא באמצעות רכבת או מטרו.

תוך פחות מרבע שעה תגיעו למרכז העיר, באמצעות כרטיס אותו תוכלו לרכוש בשדה התעופה. לטובת הנסיעה הזו תזדקקו לכרטיס "אזור 3" ( 3-zone) שמחירו כ36 כתר דני.

רכבת זו פופולרית ביותר מכיוון שהיא משרתת את התיירים המעוניינים ללון במרכז העיר קופנהגן, כמו גם את אלו המעוניינים לתפוס רכבות לערים ואזורים אחרים במדינה.

הרכבת מגיעה לתחנה הממוקמת ממש במרכז העיר (Hovedbanegård) ומשם הגישה לכל האזורים פשוטה ביותר. 

אופציה נוספת להגעה משדה התעופה למרכז העיר היא אוטובוס. זה ייקח לכם באופן טבעי מעט יותר זמן (כ35 דקות).

למי שמעוניין להתפנק קצת יותר, תחנת מוניות ממוקמת בשדה התעופה לנוחיות הנוחתים, כאשר נסיעה כזו תעלה לכם כ300 כתר דני ותיקח כעשרים דקות בממוצע עד למרכז העיר, תלוי בשעה ביום. 

תחבורה ציבורית בתוך קופנהגן

התחבורה הציבורית בתוך העיר קופנהגן נוחה, זמינה וזולה. יש לכם אפשרות לשלם עבור כל נסיעה בנפרד באחת מהמכונות הרבות אשר בתחנות הרכבת והמטרו, או ישירות לנהג באוטובוס.

העיר קופנהגן מחולקת לאזורים (zones) ותעריף הנסיעה נקבע לפי מספר האזורים אותם אתם עוברים באותה הנסיעה. 

"כרטיס קופנהגן" (The Copenhagen Card)

כרטיס זה מעניק לכם נסיעה חופשית ללא הגבלה בכל אמצעי התחבורה הציבורית בבירה הדנית, בנוסף לכניסה חופשית לכ80 מוזיאונים או אטרקציות.

הכרטיס הוא לפי זמן וניתן לרכוש כזה ל24, 48, 72 או 120 שעות. המחירים כמובן משתנים בהתאם. לקהל הצעיר יותר מוצע כרטיס מוזל התקף לגילאים 10 עד 15.

שימו לב : הורה יכול לקחת עד 2 ילדים מתחת לגיל 10 בחינם לאטרקציות בעיר, ועד 2 ילדים מתחת לגיל 12 לתחבורה הציבורית, ללא תוספת תשלום, כל עוד הוא מחזיק בכרטיס קופנהגן.

אוטובוס מעבורת בקופנהגן

אוטובוס המעבורת בקופנהגן מתפקד כקו אוטובוס לכל דבר, ומעניק הזדמנות נהדרת לראות את העיר מתוך המים.

הכרטיס הוא כרטיס אוטובוס רגיל לכל דבר. הקו עובר מצפון לדרום וגם בכיוון ההפוך, מ"טגלהולם" (Teglholm) אשר בדרום ועד ל"רפשלון" (Refshaleøen) אשר בצפון העיר.

כיאה לעיר המחוברת היטב לאיכות הסביבה, כל אוטובוסי המעבורת עובדים החל משנת 2020 על אנרגיה ירוקה. 

אופניים וקורקינטים בקופנהגן

כמו ערים רבות אחרות בעולם, גם בקופנהגן תוכלו ליהנות מהשכרת אופניים חשמליים. על כל אופניים תמצאו מסך מגע באמצעותו תוכלו לנווט, לשלם ולקבל מידע תיירותי אודות העיר. זוהי דרך נהדרת לסייר בעיר קופנהגן.

במקביל, תמצאו גם קורקינטים חשמליים להשכרה באותו האופן. אופציה נוספת ופחות טכנולוגית היא פשוט השכרת אופניים רגילים או חשמליים באחת מחנויות האופניים הרבות בעיר. העיר קופנהגן היא עיר דו גלגלית, ורכיבה על אופניים היא הספורט הלאומי.

התניידות בתוך דנמרק באמצעות תחבורה ציבורית

אם אתם מטיילים בדנמרק ולא מעוניינים לשכור רכב, עומדות בפניכם אפשרויות רבות הכוללות רשת מטוסים, רכבות, אוטובוסים, מעבורות וסירות, בדרך אל היעד שלכם. 

התניידות בדנמרק באמצעות רכבת

קל ביותר להתנייד מחוץ לקופנהגן ולשאר חלקי דנמרק באמצעות רכבת. בעיר פועלת רשת מסועפת של רכבות אשר ייקחו אתכם לכל חלקי המדינה, במהירות יחסית ובנוחות מירבית. 

חברת DSB היא המפעילה הרשמית של הרכבות במדינה, וניתן למצוא באתר שלהם או באפליקציה את כל לוחות הזמנים, המחירים, המסלולים וכל מה שצריך לדעת.

גם כאן מבוגר יכול לקחת 2 ילדים מתחת לגיל 12 ללא תוספת תשלום, בהצגת כרטיס נסיעה תקף (של המבוגר).

הרכבות מקופנהגן ייקחו אתכם לא רק לכל נקודה בדנמרק, אלא אפילו עד לשוודיה השכנה. רכבת למאלמו שבשוודיה תיקח לכם בסך הכל כ45 דקות,

ואם אתם מעוניינים להגיע לשטוקהולם, ישנן רכבות יום ולילה רבות אשר ייקחו אתכם מקופנהגן ועד לשטוקהולם, זמן הנסיעה – כ6 שעות.

אוטובוסים "לונג דיסטנס" בדנמרק

כמקובל באירופה, דרך נוספת להתנייד למרחקים ארוכים היא אוטובוסי תיירים, כגון "פליקבוס" (FlixBus) ו"סוובוס" (Swebus). מדובר באוטובוסים מפוארים יחסית,

המותאמים מבחינת כל התנאים לנסיעות ארוכות וכוללים לרוב תא שירותים, מסכי טלוויזיה ומושבים נוחים ביחס לאוטובוסים סטנדרטיים.

היתרון הוא כמובן המחיר הנמוך משמעותית. החיסרון הוא אורך הנסיעה, אשר עולה באופן טבעי על זמני הרכבות או שאר החלופות.

זוהי גם דרך מקורית להכיר אנשים ועל כן מומלצת ופופולרית לרוב בקרב תיירים צעירים והרפתקניים יותר. 

התניידות באמצעות מעבורות בדנמרק

כיאה למדינה המורכבת מכמה מאות איים, דנמרק מציעה רשת מעבורות וסירות במסלולים ולוחות זמנים מגוונים. מספר רב של חברות מפעילות כלי שיט בגדלים שונים ויעדים רבים ברחבי דנמרק בפרט ואירופה בכלל. 

טיסות בדנמרק

יש מספר בלתי מבוטל של טיסות יומיות מקופנהגן לערים אחרות בדנמרק. לדוגמא, חברת "סאס" (SAS) מפעילה טיסות ישירות ל"ארהוס" (Aarhus), "אלבורג" (Aalborg) ו"בילונד" (Billund),

ובמקביל מספר רב של חברות נוספות מפעילות קווים דומים או אחרים בתוך המדינה. גם ערים קטנות יותר ופחות מוכרות לא נשארות מקופחות ומקבלות טיסות יומיות מקופנהגן. באופן כללי ההתניידות פשוטה ביותר בתוך דנמרק. 

שאלות נפוצות בנוגע לתחבורה הציבורית של דנמרק

חד משמעית כן. דנמרק שמה לעצמה מטרה להעניק למבקרים בה ולתושבים שלה תשתית מצוינת של תחבורה ציבורית כחלק מהמגמה הירוקה שבה היא דוגלת. ואכן התחבורה הציבורית במדינה נוחה, זמינה ואיננה יקרה.

זה תלוי כמובן בתדירות בה אתם מתכוונים להשתמש באמצעי התחבורה הציבורית. ברוב המקרים "כרטיס קופנהגן" משתלם במיוחד לתיירים מכיוון שהוא כולל את כל אמצעי התחבורה, ובנוסף מקנה כניסה למגוון עצום של אטרקציות ומוזיאונים בעיר.

אם ברצונכם להיפגש עם הקהילה היהודית המקומית ולהתפלל בבית כנסת "אמתי", ניתן לבחור באחד מתוך שני בתי הכנסת האורתודוכסיים הפועלים בעיר. עבור מי שמעוניין להתפלל באופן רפורמי, ניתן להגיע לבית הכנסת "שיר הצפון".

בהחלט כן. מעבר לכרטיס עצמו אשר ניתן לרכוש בכל תחנת אוטובוס, רכבת או מטרו, ניתן לרכוש כרטיס גם אונליין ולהציגו דרך מכשיר הטלפון. חשוב כמובן לוודא שהטלפון שלכם מוטען.

ניתן ואף מומלץ ביותר. נסיעות ברכבת באירופה יכולות להיות לא זולות, מכיוון שהמרחקים הם עצומים. עם זאת, הזמנה מראש עשויה ברוב המקרים להוזיל משמעותית את המחיר, וכמובן להבטיח את מקומכם ברכבת. 

זה כמובן תלוי בצרכים, בלוח הזמנים ובתקציב. טיסות יהיו הדרך המהירה ביותר, אך קרוב לוודאי גם היקרה ביותר. אוטובוסים לעומת זאת זולים משמעותית אך ייקחו זמן ממושך יותר. רוב האנשים בוחרים ברכבת, שכן היא מציעה נוחות ומהירות יחסית, ובתקציב אפשרי לכל כיס, בעיקר אם דואגים להזמין מראש. 

רוצה לחזור למשהו ספציפי?

עזרה בתכנון טיול לדנמרק? השאירו פרטים 👇

 

חוויה בדנמרק מתחילה כאן

דילוג לתוכן