חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עזרה בתכנון טיול לדנמרק? השאירו פרטים 👇

סיכום טיול לקופנהגן, ימים ראשון עד שישי, כולל הופעה של קולדפליי ברביעי:

באופן כללי קופנהגן מקסימה. היא מאד קטנה במובן שאתה תמיד במרחק קצר מאד מכל הדברים המרכזיים ובעיקרון הכל במרחק הליכה של עד 20 דקות לכאן או לכאן.
בכל המקומות שהיינו דיברו אנגלית ברמה גבוהה (מה שלא נתקלתי בו כל כך במדינות אחרות באירופה) והיחס היה לבבי. מקבלים אשראי בכל מקום.
טיסות – סגרנו קונקשן דרך טורקיש עם הסוכן הקבוע שלנו. הכל השתבש…
בהלוך איחור ביציאה של שעה וחצי גרם לנו להחמיץ קונקשן קצר מדי. שרפנו 7 שעות עם מעבר לשדה הגדול של איסטנבול, למרות שלתחושתנו טורקיש יכלו לעשות יותר (היינו כ-30 איש שהחמיצו את הקונקשן בכמה דקות).
בחזור מתברר שהסוכן שכח להזמין מזוודות (בהלוך כן הזמין …)..שילמנו הרבה מאד כסף על המזוודות ובנוסף לא הסכימו לאפשר לנו להעלות את הטרולים (עם הקניות היקרות יותר) למטוס, בטענה שהטיסה מלאה. בקיצור, תענוג…
הלקח להבא – לא קונקשן, לא טורקיש ולא הסוכן 😀
מלוןwakeup copenhagen דרך בוקינג. היה זול משמעותית מאחרים (סביב 3,900 לזוג ל-5 לילות..קודם לכן על חדר דומה בבוקינג ליד תחנת Norreport היה לנו מחיר של 5,600 ש"ח).
מלון גדול וחדש למדי עם חדרים מינימליסטיים (הבנתי מחברים במלון אחר שזה הסטנדרט) – מיטה זוגית, שולחן וכסא ומקלחון. מבחינתנו היה מצויין. היו שם אורחים מבוגרים וצעירים, אנשי עסקים וסטודנטים. מומלץ.
היתרון המשמעותי של המלון – המיקום המרכזי קרוב לכיכר Kongens Nytorv, שזה המקום היחיד בעיר שבו כל 4 קווי המטרו נפגשים. המלון היה במרחק נגיעה מהנמל היפה Nyhaven, מרחוב (ואזור) הקניות Stroget ומארמון רוזנבורג. יש שני סופרמרקטים שצמודים אליו וגם 7/11 (אבל אלו נמצאים בכל פינה בעיר…).
מזג האוויר – לקחנו איתנו 2-3 בגדים מכל הסוגים… ברוב בימים היה קריר ונעים (חולצה ארוכה דקה וג'קט זה אחלה). אפשר גם מעיל. מדי פעם יש שעה-שעתיים של שמש בלי עננים ואז קצת יותר חמים.
מבחינת מחייה ומחירים – מאד דומה לארץ, כלומר לא זול. לא בקניות ולא באוכל. חנויות 7/11 בכלל יקרות (14 ש"ח לבקבוק פפסי קטן, לדוגמה). הדבר היחיד שהיה די זול זו רשת Normal, שהיא שילוב בין גוד פארם לסופרפארם. גם את השתייה האישית תוך כדי הליכה מומלץ לקנות שם…
תחבורה – שוב, הכל קרוב. למרות זאת כשהיינו צריכים השתמשנו באפליקציה של התחבורה הציבורית שנקראת Dot. אתה מסמן את האזורים לשימוש (3 אם זה מהשדה, 2 אם זה במרכז העיר) ואת כמות הנוסעים ומשלם. בפועל לא היה שום פיקוח (אין סבסבות בכניסה וביציאה למטרו וגם לא ברכבת ולא במעבורת…).
מי שאוהב יכול להתנייד באופניים (אין חשמליות) והרוכבים מאד מסודרים וקפדניים. ישנם שבילי אופניים רבים ורחבים. קופנהגן שטוחה אז אין עליות וירידות.
המלצות לגבי אוכל –
מסעדת Ricemarket, קצת נחבאת, עם אוכל ויאטנמי מעולה ליד Norreport.
מסעדת Sachi Sushi ליד המלון –
סושי פשוט מצויין שניתן גם להרכבה ולשינוי. מחירים מאד נוחים, למעט השתייה הקלה (עלתה כמו רול סושי)
היינו בשלושת שווקי האוכל –
שוק Torvehallerne ליד Norreport מזכיר קצת את שרונה. אנחנו פחות התחברנו.
שוק Reffen – הדרך הנוחה להגיע היא עם המעבורת הצהובה (Harbour bus), שהיא חלק מהתחבורה הציבורית בעיר (ובכלל מומלץ לנסות אותה גם אם לא הולכים לשוק). מדובר בהפלגה של כרבע שעה מהתחנה שבקצה נמל Nyhaven (כמובן שיש עוד תחנות אחרות ברחבי העיר). בשוק יש כ-20-25 דוכנים מרחבי העולם. מאד מומלץ.
שוק Broens Gadekøkken – נמצא מעבר לגשר בקצה נמל Nyhaven. יש שם פחות דוכנים (סביב 10), אבל בהחלט אווירה טובה.
ניסינו גם מאפיות ובתי קפה שונים. המאפייה המומלצת ביותר היא Juno, שלא נמצאת במרכז העיר, אבל טעימה במיוחד. יש גם את munchies cookies המעולה ליד תחנת כריסטיאנה.
עשיתי שני טיולים של freewalkingtour – ה-grand tour שהיה קצת פחות מעניין לדעתי ואת ה-classical tour.
בנוסף עשיתי טיול אחד של politically incorrect tour, שהיה בהחלט משעשע ונחמד.
אשתי עסקה בעיקר בקניות 😅 ואמרה שהיה מבחר גדול של רשתות וחנויות. הרבה מזה בבתי הכלבו illum ו-magazin שבאזור הקניות עצמו.
בהקשר הזה –
החנויות פתוחות לרוב מ-10 עד 18 והגדולות יותר עד 19.
ניתן לבקש tax refund. את ההחזר ניתן לקבל בשדה התעופה – או לפני הצ'ק אין (דוכן של global blue או של planet) בטרמינל 2 או באזור הדיוטי פרי (ראיתי דוכן אחד משותף של שתי החברות, אבל הייתי כבר אחרי ההחזרים).
מקומות מעניינים (חשוב להדגיש שהכל סמוך זה לזה במרחק הליכה סביר) –
טירת רוזנבורג, שהיא היפה מבין ארמונות משפחת המלוכה ובה מוצג אוסף התכשיטים. לידה פארק גדול וכן הגן הבוטני היפהפה.
המגדל העגול – טיפוס לולייני של 7-10 דקות ללא מדרגות עד לגג. משם תצפית יפה מאד על העיר. העלות היא 40 קרונות. יש מגדל אחד באזור הפרלמנט שהבנתי שהוא בחינם ויש בו גם מעלית.
בית-הכנסת הגדול – מרחק 2 דקות מהמגדל. בעיקרון המקום סגור רוב הזמן ותחת שמירה עקב הפיגוע שאירע כאן לפני כמה שנים. במקרה הגיעו מתפללים כשעברתי אז הצטרפתי אליהם פנימה. מבנה מרשים ויפהפה מבפנים.
גני טיבולי – לונה פארק גדול שכולל גנים נרחבים. מאד יפה. אפשר לרכוש כניסה רק לגנים או כולל את כל המתקנים או כולל רק חלק מהמתקנים או לשלם נקודתית במתקנים נבחרים (עשינו שניים אז שילמנו נקודתית). אגב, עשינו מתקן דומה לבלאק-ממבה שבלונה-פארק תל-אביב, אז זכינו לצפייה של כמה שניות על קו הרקיע של העיר לפני הנפילה למטה 😆 מכיוון שמחשיך מאוחר בתקופה הזו אז אפקט התאורה של הגנים הלילה היה פחות רלוונטי.
שכונת כריסטיאנה – לא רחוק מתחנת המטרו ישנו מתחם צבאי נטוש שכיום מתגוררים בו אנרכיסטים, שלא ממש רוצים שיצלמו אותם. המקום שווה ביקור קצר (בשעות הבוקר/צהריים) רק כדי לספוג מהאווירה ולראות את הגרפיטי. חלק מהמקומיים מציעים גראס וחשיש למכירה בדוכנים קטנים. יש גם שלט משעשע ביציאה מהשכונה, שמודיע שאתה עובר לשטח האיחוד האירופי…
ארמון אמליאנבורג – מתחם פתוח של 4 מבנים יפים שמשמשים את משפחת המלוכה ברוב חלקי השנה. חילופי המשמר בשעה 12:00. האווירה הרבה פחות רשמית מזו של באקינגהם…
לא רחוק משם (כמובן) ניתן למצוא את פסל בת-הים הקטנה. בסופו של דבר מדובר בפסל קטן על אחד הסלעים הסמוכים לחוף, אז לשיקולכם. לבין לבין יש מזרקה מרשימה המתארת סיפור מהמיתולוגיה של האי.
לצערי לא יצא לי להגיע למוזיאון ההתנגדות הדנית (ליד ארמון אמליאנבורג). לאור הסיפור המיוחד של דנמרק והיהודים נראה לי שזה שווה ביקור.
מאלמו – באחד הימים לקחנו רכבת מהתחנה המרכזית שמאחורי גני טיבולי אל מאלמו. זו נסיעה של כ-35 דקות מתחת לגשר במיצר אורסונד. העלות היא כ-200 קרונות לאדם להלוך-חזור. אשתי ירדה בתחנה הראשונה שם, שזה קניון גדול אבל לא ממש מוצלח. הוא יותר זול מאשר בקופנהגן. אני המשכתי למרכז העיר ואחרי סיבוב קצר, שכלל מנת ראמן מעולה בשוק אוכל ששוב מזכיר את שרונה, חזרתי. בדיעבד, לא נסיעה שהייתי עושה.

לפוסט המקורי בקבוצת המטיילים של דנמרק

רוצה לחזור למשהו ספציפי?

עזרה בתכנון טיול לדנמרק? השאירו פרטים 👇

 

חוויה בדנמרק מתחילה כאן

דילוג לתוכן