חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עזרה בתכנון טיול לדנמרק? השאירו פרטים 👇

קופנהגן, בירתה של דנמרק, היא אחת מהערים בעלות ההיסטוריה המשמעותית ביותר ברחבי אירופה ומומלצת ביותר לביקור. אחת מהדרכים המומלצות ביותר לסקירה ההיסטורית של קופנהגן, היא דרך ביקור בארמונות המיוחדים שבעיר.

תוכלו למצוא בקופנהגן וסביבתה מבחר מגוון ביותר של ארמונות, בסגנונות וגדלים שונים, ולקבל באמצעותם תמונה מלאה של ההיסטוריה המלכותית של דנמרק. הארמונות המפוארים יכניסו אתכם עמוק לתוך ההוויה הדנית לאורך השנים.

ההיסטוריה וההווה של העיר הזו. חלק מן הארמונות ממוקמים ממש במרכז העיר, וחלק אחר בקרבתה. לפניכם רשימה של חמשת הארמונות המרשימים והמומלצים ביותר לביקור בעיר קופנהגן וסביבתה.

ארמונות בדנמרק
ארמונות בדנמרק

ארמונות מומלצים בקופנהגן

ארמון כריסטיאנסבורג (Christiansborg Palace)

הארמון הייחודי הזה ממוקם על אי קטן בשם "סלוטשולמן" (Slotsholmen), בליבה של קופנהגן. כיום זהו מקום משכנם של הפרלמנט הדני, של משרד הפנים ובית המשפט העליון של דנמרק.

בעבר שימש הארמון כביתם של המלכים והמלכות של דנמרק. עם זאת, לאחר מספר שריפות שהתחוללו בארמון, הועברה משפחת המלוכה לארמון

"אמלינבורג" (Amalienborg). הארמון נבנה לראשונה כבר בשנת 1745, אך הושמד לחלוטין לאחר שריפה גדולה, אשר החריבה גם את הכנסייה הצמודה.

הגרסא האחרונה של הארמון נבנתה בשנת 1928, אך המלך כריסטיאן ששלט באותן השנים, החליט שלא לעבור עם משפחתו בחזרה לארמון, והארמון הפך למקום עבודתם של משפחת המלוכה. בארמון מספר רב של חדרים מסקרנים השווים ביקור.

המסקרן ביניהם הוא קרוב לוודאי ה"היכל הגדול" – בו תמצאו ציורים מדהימים המספרים את סיפור ההיסטוריה של דנמרק.

נקודה מרתקת נוספת בארמון היא הארווה אשר מטפלת בסוסים השייכים למשפחת המלוכה. תוכלו לקחת סיור מודרך במקום או פשוט להיכנס בעצמכם.

במרתפי הארמון תוכלו לחזות בהריסות הארמונות הקודמים אשר נהרסו עם השנים. בהחלט מומלץ ביותר לבקר גם בחלק זה של הארמון. מהארמון יש לכם גישה קלה למגדל של ארמון כריסטיאנבורג, ממנו נשקפת התצפית היפה ביותר קרוב לוודאי על העיר קופנהגן.

מחירים: כרטיס משולב לחדר הקבלה, המטבח המלכותי, האורווה המלכותית והריסות הארמונות הקודמים – מבוגר – 160 כתר דני. סטודנט – 140 כתר דני. ילדים עד גיל 18 – נכנסים בחינם.
ניתן לרכוש גם כרטיסים פרטניים לכל אחד מהחדרים, אך הכרטיס המשולב הוא המשתלם ביותר.

ארמון "אמליאנבורג" (Amalienborg Palace)

זהו משכנם של בני משפחת המלוכה הדנית בימים אלו, מה שהופך את המקום לחשוב ביותר כמובן.

הארמון מורכב למעשה מארבעה בניינים נפרדים כשכל אחד מהם שייך למעשה לחלק אחר מן השושלת המלכותית. באותם הבניינים נמצא גם משכנה של המלכה הדנית.

בנוסף, ממוקם במתחם גם מוזיאון אמליאנבורג, המציג את ההיסטוריה וההווה של משפחת המלוכה לדורותיה.

המבקרים במקום יכולים לבקר שניים מתוך הבניינים הנ"ל – במוזיאון, ובמשכנו של המלך כריסטיאן – שם תוכלו לצפות בחדרים המלכותיים, והם מרשימים כמו שאתם בוודאי יכולים לדמיין.

תוכלו להתרשם גם מחדר האוכל הלכותי והמפואר, ומשאר החללים המושקעים ביותר המפוזרים גם הם ברחבי הארמון.

חוויה מלכותית נוספת לה תוכלו לזכות בעת ביקור בארמון הזה, היא צפייה בחילופי המשמר המלכותי הדני. זהו בדיוק אותו טקס מסורתי המוכר לרובנו מבריטניה. בכל יום בין השעות 11 וחצי ועד 12, מתקיים טקס חילופי המשמר.

שומרי הממלכה צועדים ברחובות העיר קופנהגן, עד שהם מגיעים בשעה 12 בדיוק לארמון. זהו טקס שאסור בשום אופן לפספס בעת ביקור בעיר קופנהגן.

בסמוך לארמון תוכלו ליהנות גם מפארק נפלא בשם "פארק אמאלי" (The Amalie Garden), ובמרכזו מזרקה מרשימה ביותר. השילוב של מי המזרקה, והקירות המוצבים בסמוך אליה, יוצרים חוויה מהפנטת לעין. טיול קליל ברחבי הפארק, כשמזג האוויר נעים, זוהי בהחלט חוויה מומלצת.

מחירים – מבוגר – 95 כתר דני. ילדים עד גיל 17 – ללא תשלום.

ארמון רוזנבורג (Rosenborg Castle)

ארמון רוזנבורג, ממוקם בפארק הנקרא "גינת המלך", או כפי שהיא מכונה לעיתים "גינת רוזנבורג", במרכזה של העיר קופנהגן.

הפארק הזה הוא הפופולרי ביותר בעיר, המציע צמחייה יפהפייה וצבעונית, בעיקר באביב ובקיץ. הפארק הוא הפארק המלכותי העתיק ביותר, והוא קיים עוד מהמאה ה15.

בתוך הפארק תמצאו את פסלו של הסופר הלאומי המפורסם "האנס כריסטיאן אנדרסן", לצד אין ספור פסלים מרתקים נוספים.

ארמון רוזנבורג היה המשכן מלכותי עד לשנת 1710, ולאחר מכן שימש לאחסון מיטב האוספים של המשפחה המלכותית. מה שאומר, שתוכלו לחזות כאן בפריטים נדירים ומיוחדים ביותר מבחינה אמנותית והיסטורית, בכל מה שקשור למורשת המלכותית של דנמרק.

מוזיאון ארמון רוזנבורג מציג בפני המבקרים תצוגה אותנטית ביותר של חדרי הארמון כולל הריהוט, בדיוק כיצד שהיו נראים מאות שנים קודם לכן, עת שימשו את משפחת המלוכה.

מלבד החדרים והריהוט עצמם, תפגשו במוזיאון גם מגוון עצום של יצירות אומנות, פסלים וכדומה, כאשר אפילו התקרה והרצפה שוחזרו בכדי לדמות את החיים בתקופת המלכים הקדומים של דנמרק.

ניתן לבקר בשלוש קומות של הארמון בנוסף לקומת המרתף. קומת המרתף היא זו שבה חבויים האוצרות הרבים, ובעיקר מדובר בתכשיטים. אבל אלו לא סתם תכשיטים, תפגשו כאן יהלומים ותכשיטים ברמה הגבוהה ביותר, כולל אוספים מיוחדים בעלי ערך כספי והיסטורי אדירים.

התכשיטים הללו נמצאים בשימוש עד היום, על ידי המלכה, אך היא מורשית לענוד אותם רק בתוך גבולות דנמרק.

מחירים : מבוגר – 115 כתר דני. ילדים עד גיל 17 – הכניסה ללא תשלום.

ארמון פרדריקסבורג (Frederiksborg Castle)

מעט צפונית לעיר קופנהגן, ממוקם לו ארמון פרדריקסבורג, שהוא קרוב לוודאי הארמון המפורסם ביותר בכל דנמרק. הארמון עצמו ממקום ב"הילרד" (Hillerød), ושירת מספר משפחות מלוכה באזור המאה ה17.

מדובר בארמון שנבנה בהשפעת הרנסנס, והוא למעשה ארמון המגורים הגדול ביותר בכל סקנדינוויה. האיזור עצמו הוא לא פחות ממרהיב ומשגע – הארמון מוקף נהר, שלצידיו בניינים רבים ויפהפיים בסגנון הבארוק, וביניהם גנים ופארקים מדהימים.

השילוב הזה הופך את המקום לכזה שכאילו נלקח מתוך גלויה. הגנים סביב הארמון הם אלו האחראים לפופולריות הגבוהה כל כך שלו, ולעצם היותו מוקד משיכה כה אדיר עבור תיירים ומקומיים.

בית הקפה הקטן הפתוח בעונת הקיץ, הוא נקודה נפלאה לצפות ממנה על הנוף והארמון. כאן ממוקם גם המוזיאון הלאומי להיסטוריה של דנמרק. בתוכו תמצאו יצירות אמנות מכל הסוגים מחמש מאות השנים האחרונות בדנמרק.

בנוסף, מוצגות במקום תערוכות מתחלפות של אמנים מקומיים ובין לאומיים. עם השנים הפך המקום לפופולרי ביותר בקרב זוגות הבוחרים להינשא בו.

מחירים: מבוגרים – 75 כתר דני. ילדים מגיל 6 עד 15 – 20 כתר דני.

ארמון קרונבורג (Kronborg Castle)

ארמון קרונבורג הוא ארמון מפורסם ביותר הנמצא גם הוא בסמוך לעיר קופנהגן. הארמון ממוקם ב"הלסינגר" (Helsingør), מצפון לקופנהגן ולא רחוק מהגבול עם שוודיה.

הארמון הוא אתר מורשת מוכרז על ידי ארגון אונסק"ו. זהו ארמון בסגנון הרנסנס, הבנוי בצורה של ארבעה בניינים, כשבאמצע חצר מלכותית מרשימה. החלל מלא בצריחים מרהיבים, גגות מעוצבים ובנייה עתיקה ומיוחדת. על קירות המבנים תוכלו לראות ציורי קיר מרהיבים של אמנים מפורסמים בהיסטוריה הדנית.

הרצפה עשויה שיש, ולא פחות משבע נברשות יפהפיות משתלשלות מתקרת הארמון.
אם הארמון והשם שלו מצלצלים לחלקכם, זהו וודאי מתוך מחזהו המפורסם של ויליאם שייקספיר "המלט", אשר התרחש בין כותלי הארמון.

המלט היה כזכור נסיך דני, אשר חזר לארמון קרונבורג, כאשר שמע שאביו הלך לעולמו. המחזה מתאר עד כמה רחוק היה מוכן ללכת המלט, בשביל להשיג את הצדק לו היה ראוי אביו המלך,

והסיפור כאמור התרחש בארמון הזה. בין החודשים יוני ואוגוסט, יזכו המבקרים בארמון בחווית המלט מלאה ואותנטית, כאשר במהלך סיור רגלי מודרך, תוכלו לפגוש חלק מ"חבריו" של המלט, לצד חלק מ"אויביו". חוויה מומלצת ביותר.

מחירים:
בין ספטמבר למאי: מבוגר – 95 כתר דני. ילדים עד גיל 18 – ללא תשלום.
בין יוני לאוגוסט: מבוגר – 145 כתר דני. ילדים עד גיל 18 – ללא תשלום.

Amalienborg Palace דנמרק

שאלות נפוצות בנוגע לארמונות בקופנהגן שאסור לפספס

חד משמעית כן. הארמונות בקופנהגן הן מוקד משיכה עיקרי עבור תיירים ובצדק. הארמונות מרהיבים ביופיים, ומספרים את סיפור המלכות הדני לאורך ההיסטוריה ועד היום

הארמונות פתוחים עבור הקהל ומזמינים תיירים לאורך כל השנה. עם זאת, החודשים מאי עד אוגוסט נחשבים לעונה המומלצת ביותר לביקור בעיר, ועל כן , חלק מהאטרקציות יהיו פעילות בעיקר בחודשים אלו.

הגישה לארמון מקופנהגן פשוטה ביותר. ניתן לקחת את הרכבת S קו A עד לתחנת "הילרד"(Hillerød ). זוהי נסיעה של כ40 דקות. משם תוכלו ללכת מרחק קילומטר וחצי עד לארמון עצמו, או לקחת מונית כמובן.

ארמון קרונבורג ממוקם כחמישים דקות נסיעה מקופנהגן ברכב. אם אתם ללא רכב, תוכלו לקחת רכבת עד ל תחנת "אלסינור" (Elsinore ), ומשם מרחק עשר דקות הליכה, ממוקם הארמון. כמובן שאת המרחק האחרון תוכלו לעשות גם במונית.

בכל הארמונות תוכלו להיעזר בהדרכה. עם זאת, זו בחירה בלבד, ותוכלו לסייר בארמונות ברשות עצמכם. הסיורים המודרכים ניתנים לרוב בתשלום, או בחינם על בסיס טיפים.

רוצה לחזור למשהו ספציפי?

עזרה בתכנון טיול לדנמרק? השאירו פרטים 👇

 

חוויה בדנמרק מתחילה כאן

דילוג לתוכן