חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עזרה בתכנון טיול לדנמרק? השאירו פרטים 👇

עכשיו הגיע התור שלי לפרסם את הטיול המושלם בקופנהגן ומחוצה לה (זהירות פוסט ארוך מאוד ומאוד לא אופייני לאנשים אחרים שטיילו בקופנהגן).

אז ככה: הגעתי לקופנהגן בזכות קולדפליי ואז גיליתי שאונסקו מכריזים את קופנהגן כעיר האדריכלות , כך שזה היה מושלם מבחינתי (מעצבת פנים במקצועי). קניתי כרטיסים עם נורוויגין שנה לפני כך שהעלות הייתה יחסית נמוכה. התקציב כלל של הטיול היה דל , לא ידעתי שקופנהגן יקרה, אז הצמצום התחיל מההתחלה, לכן המלצות על מסעדות לא תראו בפוסט הזה, אבל מאפיות כן ושווקי אוכל) הטיסה הייתה ביום חמישי ב 29.6.23, נחתנו ב 2 לפנות בוקר של יום שישי , קנינו קופנהגן קארד ישר עם הנחיתה כדי לנצל את הנסיעה למלון, ששכן מחוץ למרכז, בשכונת אורסטד המתפתחת. מי שואהב אדריכלות מודרנית, זה ה-מקום.  לנו ב cabbinApartments שהיה נקי, שירות מעולה, ארוחת בוקר וקרוב למטרו. ניצלנו טוב טוב את הקופנהגן קארד מבחינת תחבורה.

העברתי את אמי סדרת טירונות, כל יום קמנו ב 7 בבוקר, 8 ארוחת בוקר וב 9 התחלנו את טיולינו בעיר ומחוצה לה עד 8 בערב לערך.

יום ראשון לטיול ה 30.6.23:
The King's New Square
שיט בתעלות עם קופנהגן קארד
סיור ב Nyhavn
Frederik's Church
 Designmuseum Danmark
Kastellet
לצהריים (המאוחרות) קנינו בסופר ליד הפארק טורטיות.
בהמשך ביקרנו בכמה יצירות של אדריכלים ליד הנמל ואז חתכנו ללשכונת אוסטרברו למאפיה של ג׳ונו. מומלץ מאוד!!!
ול Olufs שמייצר בעבודת יד ארטיקים מעולים.
אחר כך קינחנו בפארק Fælledparken
וחזרנו למלון עייפות ומרוצות עם המטרו. הכל היה ברגל. בדקנו כ 18 ק״מ.
לארוחת הערב, הלכנו לסופר בשכונה ליד המלון, כי רציתי לראות את יצירת אדריכלית מהממת ששוכנת ממש על הנהר. מי שמעוניין ברשימה של המבנים האדריכלים שביקרתי מוזמן לשלוח בפרטי.
יום שני לטיול ה 1.7.23:
ארוחת בוקר ואז התחיל היום.
הגן הבוטני וגם האזור בתשלום שהקופנהגן קארד כיסה.
לארוחת צהריים הלכנו לשוק TorvehallerneKBH
טעמנו את הכריך הפתוח שהיה סופר יקר (בדיעבד מצאנו יותר זולים), למרות זאת הוא היה מאוד טעים.
לאחר מכן הלכנו (כן, ברגל. בערך כל מה  שאכלנו הוצאנו בהליכה. אמי השיחה 2 קילו ממשקלה שחזרה ארצה) למוזיאון    SMK – Statens Museum for Kunst
The Round Tower Rundetaarn ל
ואז כבר לא יכלנו להתאפק, עוד מהארץ לקנות ביוניקלו ושמנו פעמנו לרחוב סטרוגט. הלכנו לבניין של HAY. מי שמבין עיצוב פנים ואדריכלות מבין על מה מדובר ( טולמנ׳ס דוט מייבאים אותם). וקינחנו ביוניקלו. חזרנו למלון במטרו, עם קצת פחות קרנות דניות בארנק ( 🙂. כל הטיול התנהל עם כרטיס אשראי עם אפל פיי והיה מעולה! עשיתי את הכרטיס i need it, שלוקח רק עמלה של 1% על המרה).
אכלנו את מה שנשאר מהיום הקודם מהסופר ( לחם טוב, עגבניות סופר מתוקות , גבינה טובה וזיתים. יצא יותר זול מישראל.)
יום שלישי- 2.7.23
 לאחר ארוחת הבוקר שמנו פעמנו מחוץ לקופנהגן צפונה. לקחנו אוטובוס לגנים העגולים. מעין עיירה מוזרה, שכל בית תחום בגדר עגולה. זה מוקד עליה לרגל לאדריכלים. משם אוטובוס לרכבת ואז למוזיאון לוזיאנה. מומלץ בחום.  חזרנו לקופנהגן וראינו שנותר המון זמן מהיום ( במיוחד שוקעת השמש ב 11 בלילה!) אז הלכנו לגן החיות של קופנהגן שפתוח עד 8 בערב. היה מושלם, בדיוק האכילו את החיות כך שיצא לראות אותם בפעילות. שלא כמו בישראל, היה ניתן לראות מקרוב  את האריות ולא דרך שמשה של מכונית. היה אפשר ללטף קנגורו ולראות פנדה ודוב קוטב.
ולראות את בתי הגידול שלהם כשהם הולכים לישון, מה שלא מתאפשר בישראל ( למיטב זיכרוני).
חזרנו לבית מלון עייפות ומרוצות, קנינו עוד בסופר לאחרות הערב.
יום רביעי- 3.7.23
אחרי ארוחת הבוקר הלכנו לכריסטיאנה. היה ממש מוקגם אז חווינו את המקום ללא כל התיירים. כלומר, רק שתינו. העיירה הזו , למעט הסמים שלא עניינו אותנו הייתה מאוד נחמדה. הבתים הקטנים והכל ירוק ופורח. הרגשתי שאני בתכנית קטקטים ( הסגרתי עכשיו את הגיל שלי 🤦🏽‍♀️).  יצאנו מכריסטיאהה מהצד הלא מוכר והלא מתוייר, פשוט הלכנו לאיבוד וזה היה נפלא, כי מצאנו יצירה אדריכלית שחיפשתי אותה!  עברנו דרך מסעדת נומה,( רק כדי חהגיד שהיינו. סתם, לא ידעתי שהיא בדרך)  והלכנו ל CopenHill. עוד יצירה אדריכלית. מה שמיוחד בה היא שזה מרכז מחזור שמשקיף על כל קופנהגן והגשר המוביל למלמו, שוודיה. בחורף עושים על הגג סקי. ניתן לעלות במעלית, שזה מה שעשינו וירדנו ברגל,  או לעלות את כל העליה עד הגג . אם בא לכם לחוות את העליה למצדה שוב. זה המקום.
אחר כך, עשינו סיבוב חד, הפעם לא ברגל, לגני טיבולי. היה ממש נחמד. לאחר מכן הלכנו ל meat packing district. חשבתי יהיה מה לאכול שם, אבל התאכזבנו וחזרנו למלון.
היום החמישי לטיול- 4.7.23:
לאחר ארוחת הבוקר הלכנו  Circle Bridge, חצינו את הנהר
והגענו ל Danish Architecture Centre.
ול Royal Library, Denmark לצילומי אדריכלות.
משם חתכנו למוזיאון היהודי שהאדריכל דניאל ליבסקינד תכנן.
צהריים אכלנו בגינה ליד. פירות ואגוזים ושקדים שהסביעו אותנו עד הערב, וזו הייתה עצירה מבורכת. משם Thorvaldsens Museum ל
לאחר מכן, לקחהו את המטרו לשכונת עוני ממש, Nordvest, אבל  היה שם הבניין ממש מעניין, אז הייצי חייבת לראות ולצלם. השכונה בעיקרה אוכלוסיה ערבית, מהגרים, כנראה מסוריה.  מה שיפה בדנמרק ובפרט בקופנהגן,  וזה היה גם מהות סימפוזיון האדריכלות של אונסקו, no one left behind. גם אם את עני, זכותך לקבל  בית, חימום, משכורת מתגמלת ומכבדת, כדי שתוכל לחיות בכבוד. אשכרה המדינה עובדת בשביל האזרח ! אז היו שם מבנים של שיכונים שהמדינה  מממנת, רק זה לא נראה שיכונים! זו אדריכלות לתפארת, מודרנית, בת קיימה ויפה.
היום  השישי לטיול – 5.7.23:
לאחר ארוחת הבוקר נסענו באוטובוס וחאחר ברכבת ורז שוב אוטובוס למוזיאון ארקן לאומנות מודרנית ( נכלל בקופנהגן קארד. בעצם , כל המקומות שביקרנו בהם הם בכרטיס הזה. מאוד משתלם).
מאחר שזה היה חום דיי גשום החלתנו לעשות רק מוזיאונים, אז משם, שזה ממש רחוק, חזרנו העירה לשוק האוכל   Reffen שהיה מעולה ואז למוזיאון  Copenhagen Contemporary.  התחיל להתבהר אחר כך אז לסיום הלכנו לשכונת Norebro לראות פארק מדליק שנקרא, Superkilen park ואז חזרנו למלון.
היום השביעי לטיול- 6.7.23:
יום ההופעה של קולדפלי. החלטנו לעשות אותו נינוח יותר ופחות להתאמץ כדי שיהיה לנו כח להערב. עוד שופינג ביוניקלו  ומוג׳י. ליד בית המלון יש קניון   Field's  וחזרנו למלון  לשנ״צ וקמנו להופעה.  שהייתה מ ע ו ל ה !!
בדרך חזרה כדי לא לגרום לעומס או לחס וחלילה למקרה אסון, במטרו  אפשרו לקבוצות קבוצות להיכנס למטרו. התדירות שהייתה ממילא  גבוהה ( כל 3, 4 דקות) הגיעה כל 1 קד אפילו פחות. רכבת יצאה, השנייה הגיעה, וכך נמנע אסון.
היום שמיני לטיול- 7.7.23:
לאחר ארוחת הבוקר עלינו צפונה עד הלסינגור, ל Øresund Aquarium ולמוזאון הימי    M/S Maritime Museum שנבנה ע״י אדריכל מפורסם ( BIG. מי שמבין באדריכלות, לא צריכה להגיד מולה מוספת. וזה לא ביג מהסקס והעיר הגדולה 😝).  אכלנו כלידה ברחוב שהייתה טעימה מאוד וזולה יוצר מבארץ, טיילנו במזרח ( עיר נמל ויאכטות), השקפנו על שוודיה וטיילנו בחוף הים. יש דנמרקיןם שהעזו להיכנס למים הקפואים. משם הלכנו לשוק אוכל, ממש סגנון רפן Værftets Madmarked, רק שם הוא במתחם סגור ולא על הים. המקום ממש מדליק, כאילו שוק הפשפשים נחת במקום, כיסאות ושולחות מכל מיני סגנונות.
חזרנו העירה לקופנהגן וטיילנו בשכונה שבו שכן בית המלון, פשוט תענוג לאדריכלים ולמעצבים.
היום התשיעי  והאחרון לטיול 8.7.23:
המשכנו שוב לטייל בשכונה, כי יום לפני זה כבר התחיל להחשיך.  קצת שופינג  ביוניקלו, הלכנו לקונידטוריה לה גלאס  Conditori La Glace ולבוקה
 BUKA BAKERY. כדי לחפש מאפה שנראה כמו קרמבו
מצאנו אותו בלאגלאס אבל גם היה מושלם בבוקה. מומלץ בחום.
לאחר מכן הלכנו ל Kunsthal Charlottenborg
. רצינו ללכת למוזיאון נוסף, אבל משום מה לא היה אף אחד  בקבלה, למרות שהיה פתוח.מוזר.
חזרנו למחון להתארגן לאיסה של לפנות בוקר.