חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עזרה בתכנון טיול לדנמרק? השאירו פרטים 👇

חזרנו היום מטיול זוגי של שבוע, והנה כמה תובנות.
לגבי הטיסות: ישירות עם נורווג'יין היה בסדר גמור. ממריאים ראשון בצהריים (לי לא הייתה אפשרות לצ'ק אין אונליין), חזור בראשון בשש בבוקר (הצלחתי לעשות צ'ק אין אונליין). בחזור הדלפק נפתח רק לקראת 4 בבוקר, כך שאמנם הגענו שלוש שעות לפני אבל סתם חיכינו כמעט שעה למסור את המזוודה.
מזג האוויר : הפכפך מאוד, למרות שבסופו של דבר חם. לבשנו לרב קצר, בערב משהו קל מעל, אבל קנינו מעילי גשם ברשת הדנית rains שממולצת מאוד. כל הדנים מסתובבים איתם כי הם קלים לקיפול ולשליפה כשיש גשם ויותר נוחים ממטריה. בסך הכל ירד עלינו גשם שוטף רק פעמיים במהלך השבוע, אבל גם הצלחנו להישרף בשמש…. הבאנו גם נעליים סגורות וגם פתוחות והשתמשנו בשניהם.
מלון: מליצה בחום על המלון שלנו, kanalhuset, מבחינת מיקום, אווירה  ונוחות (בעינינו, אוהבים מלונות בוטיק קטנים. לא היה בו מיזוג אוויר אבל מקבלים דירה גדולה מהממת – כדאי להזמין דירה בקומות 1-3 ולא במרתף- אז לא היה צורך במיזוג. בדירה שקיבלנו היה הכל, כולל מכונת כביסה ומייבש, אבל לא מקרר ולא מצרכים להכנת קפה או תה. יש חנויות רבות באיזור אז אין בעיה להתאבזר- אנחנו פשוט קפצנו לבר המלון לקחת קפה מושלם, ארוחת בוקר, נשנוש צהריים, קוקטייל. במלון יש ארוחות ערב שיתופיות מגניבות ממש ולא יקרות (למרות שהאוכל לא משהו).
עשינו קופנהגן קארד ל120 שעות שהפעלנו מצהרי היום השני ועד לצהרי היום האחרון שלנו (נסיעה במטרו משדה התעופה למלון עלתה 30 קרונות ולא הצדיקה את הפעלת הכרטיס וגם את החזרה). הכרטיס מכסה תחב"צ בעיר – השתמשנו הרבה במטרו ובאוטובוס וגם רכבות בהן נסענו פעמיים לטיולים מחוץ לעיר. היה ממש נוח להחליט ברגע אם מתאים או להכנס לאטרקציה כלשהי, וגם מאפשר קפיצה כדי לראות אם משהו מעניין ולא מבאס אם פחות…. רק שלוש דורשות הזמנת מקום מראש- טירת רוזנברג, כנסיית המושיע (לכנסיה זה טיפוס במאות מדרגות לתצפית ובימים יפים יש תור ארוך אז גם מקפידים על זמנים.) וארמון אמיליבורג.
הופעה: נסענו בשביל הבוס. היו לנו כרטיסים לפיט אז המליצו לנו להגיע ממש מוקדם, שעה וחצי לפני פתיחת השערים. אם יש לכם מקומות ישיבה אז אפשר להגיע גם שעה לפני תחילת ההופעה. וההופעה מתחילה בול בזמן!! קנו מים (אי אפשר להכניס בקבוקים אז צריך לקנות באיצטדיון) ותבואו בלבוש קל – אין באיצטדיון הפארקן מיזוג, וסביבנו שלושה אנשים התעלפו מהחום והצפיפות… הגעה וחזרה במטרו מתקתקת – נראה שיש תור מטורף אבל הרכבות מוגברות והכל מסודר- תוך פחות משעה מסוים ההופעה כבר היינו חזרה במלון.
סיורים: עשינו שלושה- סיור עם מאיה שהיה מעולה ומומלץ ממש ונתן לנו הכנה מעולה להמשך השבוע. סיור נוסף של שיט תעלות שהיה כיף אבל מאוד תיירותי ודורש שיריון מראש של שעת ההפלגה כך שאפשר לנצל את ההמתנה לקניות. צריך לשים לב מאיפה יוצאת ההפלגה שכלולה בקופנהגן קארד (סטורמה מוציאה הפלגות משני יעדים שונים, רק אחד מהם למחזיקי הכרטיס). עשינו גם סיור של politically incorrect בכריסטיאניה (יותר נכון הוא מגיע עד שם ואז מאפשר הסתובבות חופשית). התוכן היה דומה לסיור השיט, אבל ההגשה היא בסטנדאפ משעשע והרבה מידע דעתני של המדריך. זה סיור מבוסס טיפים (נהוג לתת לפחות 150 קרונות לאדם).  כן, רכשנו מראש הורדנו את האפליקציה. ההפעלה נעשית בשימוש הראשון ומאותו רגע נספרות השעות, כך שאפשר לרכוש בלי קשר להפעלה. היינו שבוע ולכן בחרנו במאה ועשרים שעות, ולפי המחשבון באתר בקופנהגן קארד חסכנו המון לגבי הרכישה אני רכשתי לשננו, אבל כל אחד היה צריך להתקין את האפליקציה בטלפון שלו. זה מאוד פשוט ונוח לשימוש. פשוט הגענו ביום הראשון לאמיליבורג, שם הזמנו סיור, וכשהצגנו את קופנהגן קארד הפעילו לנו אותו. אפשר עצמאית כמובן אם עולים לתחב"צ גם. יש כל מני מחירים על פי כמות השעות שאתם בוחרים. יש באתר מחשבון שבו אתה מסמן את האטרקציות שתרצה ללכת אליהן ויש חישוב כמה אתה חוסך.
מוזיאונים: לא להפסיד את לואיזיאנה!! היה גם מרתק במוזיאון המחתרות. ברוסקילדה יש מוזיאון שמציג ספינות ויקינגיות ואפשר להזמין כרטיסים לשיט בסירה כזאת (ובזמן ההמתנה לצאת השיט אפשר לסייר במוזיאון).
אטרקציות: נהננו בטיבולי למרות שמאוד תיירותי ואנחנו פחות אנשי לונה פארקים. עדיין חוויה במקום מיוחד ביותר. טירות וארמונות- הכי נהננו בקרוננבורג באלסינור (הטירה של המלט) ובארמון רוזנברג (רוזנברג מאוד עמוס ולא מכניסים אם לא הזמנת לשעה מסויימת. מאוד מקפידים על זה.). ובעיקר, כמו שכולם אומרים פשוט ללכת לאיבוד בסמטאות העיר. תענוג.
מסעדות – הלכנו פעמיים למסעדות יוקרה (Barr ו cofoco), וארוחה לזוג לפי תפריט נתון של ארבע או חמש מנות בתוספת אלכוהול עלתה בערך 1500- 2000 קרונות. היינו גם בשווקי אוכל- ב reffen שהיה מעולה ומומלץ בחום, וגם בשוק שליד גשר האופניים וליד מסעדת barr שבה אכלנו. גם שם היה ממש מצויין.
יום א 9/7 יום ב 10/7 יום ג 11/7 יום ד 12/7 יום ה 13/7 יום ו 14/7 שבת 15/7 ראשון 16/7
בוקר המראה עם נורווג'יין: 12:30 10:00 סיור עם מאיה

10:00

כנסיית המושיע (הוזמנו כרטיסים)

שיט תעלות:

Ved Stranden

1061 København

ניהבן:

●        Museum of Danish Resistance –

Frihedsmuseet (נפתח ב 10)

●        בת הים הקטנה

●        Kastellet

נסיעה מחוץ לעיר:

טירת קרונבורג בהלסינגור (פתוח עד 17:00)

ארוחת צהריים בעירה

רוסקלידה ושיט בנהר (המוזיאון נפתח ב 10:00). קודם צריך לשריין את המקומות לשיט ואז יש כשעה להסתובב במוזיאון

●        10:00 טירת רוזנבורג (הוזמנו כרטיסים) ב 11:30 אפשר לראות את החיילים יוצאים לטקס החלפת המשמרות

●        המגדל העגול

●        המוזיאון הלאומי

המראה 06:05
צהריים נוחתים: 16:05 Amalienborg Castle (להזמין מראש) – ב 12:00 טקס החלפת המשמרות

הזמנתי סיור ל 13:20

ארמון קריסטנבורג

14:00 מוזיאון לואיזיאנה (נפתח ב 11:00 עד 22:00)

סיור בכריסטיאניה עם politiclh incorrect tours

נוחתים: 11:30
ערב ארוחת ערב במלון Kanalhuset 20:15 ארוחת ערב ב BARR 20:00 הופעה של ברוס! גני טיבולי 20:00 ארוחת ערב ב

Christianshavns Færgecafé

20:30 ארוחת ערב ב cofoco ארוחת ערב במלון

(ב 23:30 יש מופע זיקוקים בטיבולי)